Ook een gewaardeerd merk als Squale

Laat zich graag inspireren door anderen :grin: (is nogal een understatement, ik weet het. het is eigenlijk een regelrechte kopie)

Groeten,

Tecco

5 likes

:flushed: Wist ik niet eens…heb er nog even over gedacht hem te kopen, maar kopieën hoef ik niet echt.

1 like

Squale maakte de kast voor die blancpain in de 70’s

6 likes

Ehh, gewaardeerd door wie? :thinking:

1 like

Is meer een hommage/re-issue aan een Blancpain model waar Squale de kast voor ontworp. Deed men veel in die jaren.

Neemt niet weg dat Squale ook veel Rolex kopies/hommages maakt.

Ah, dat maakt het al weer een beetje anders…
Beetje een kopie van een deels eigen maaksel dan.

Blijft discutabel om dan ook de rest van het horloge bijna 1-op-1 over te nemen en op de markt te brengen.

Groeten,

Tecco

1 like

Wel een mooie…

2 likes

Laten we dat niet vergeten :joy:

Groeten,

Tecco

Zou m graag willen! ;D Idd, de Von Buren kast die Blancpain gebruikte voor de Bundeswehr is van Squale :wink:

1 like

Ik hou van squale ook deze is super

Ik ken ook een Nederlands merk wat zich laat inspireren door anderen… Kom zo ff niet op de naam…

5 likes

@logie, grow up.

1 like
7 likes

De squale die je hier aanhaalt is overigens een limited edition ontworpen door awco. Ik dacht dat er maar 30 of 40 stuks van zijn gemaakt. De normale 1521 ziet er anders uit. Ik ben er overigens groot fan van. De kast is een meesterwerk. Overigens ben ik minder fan van de 1545, dat is mijns inziens te veel een rolex hommage. Op de 1545 na zijn alle squale modellen echter eigen ontwerpen dacht ik, maar verbeter mij vooral als ik het verkeerd zie. De kast van 1521 is ook gebruikt door andere merken -zoals blancpain- maar het blijft een squale kast. Squale was (is?) immers een kast maker voor andere merken

Hier de mijne:

1 like

@TimeLapse, dank voor het opnieuw posten van m’n foto😉

Ik zou zeggen; draag vooral wat je zelf heel graag wilt dragen en wellicht net zo belangrijk, stoor je vooral niet aan al die rotzooi die andere graag dragen. :wink:

2 likes

Helemaal mee eens Victor. Over rotzooi gesproken, hebben jullie dat recente topic over Ginault gelezen? :smirk::innocent::grin:

1 like

Door mij. Althans, de 1521 gepolijst.

Die zwarte bezel is zowel op de Blancpain als op de Squale echter wel enorm lelijk. Eigenlijk druist dat in tegen alles wat ik in zowel Blancpain als Squale waardeer.