Ook een keer geprobeerd een band te maken

Ik had nog een leuke leren riem.
Een paar uurtjes knutselen en snijden,knippen, en plakken.
En zie hier het resultaat.(Plus 2 pleisters).
PS: Mocht er iemand een adres weten voor gespen dan graag een pbtje.

Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse

gave band zeg mooi gemaakt,alleen vind niet mooi op dit klokje maar dat is smaak,mooier op een flieger.

Nou als dit je 1e keer was…(tu)…netjes

Je hebt talent (tu)

De drukkers zitten niet in het midden, maar mooi werk voor een eerste keer.

't is niet dat de drukkers niet in het midden zitten… de band is aan één kant te smal… :)… maar… desalwelteplus… Mooi resultaat voor een eerste poging… als het naar meer smaakt… dan zien we vast nog wel meer banden van jouw hand…

jantje.vlaam Schreef:

De drukkers zitten niet in het midden, maar mooi
werk voor een eerste keer.

Eens met JV. Hulde. Maar past niet bij het horloge >X

Arie Kabaalstra Schreef:

't is niet dat de drukkers niet in het midden
zitten… de band is aan één kant te smal… :)…
maar… desalwelteplus… Mooi resultaat voor een
eerste poging… als het naar meer smaakt… dan
zien we vast nog wel meer banden van jouw hand…

Arie , m.i.is die band aan twee kanten een fractie te smal :slight_smile:
Maar dat laat onverlet dat ik mijn petje diep afneem voor de maker!

Hendrik

Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse

Met 1 vaste keeper en 1 losse keeper.
SORRY voor de schaduw.

Proficiat!

Vind t ook minder bij n duiker passen, maar wel netjes gedaan. Zeker voor n 1e keer.

Mooi gedaan. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn, mij is het nog niet gelukt een band naar tevredenheid te maken. En die kleine imperfecties benadrukken mijns inziens alleen maar dat het handwerk is. (tu)

Helemaal niet verkeerd voor de eerste keer!
Het valt niet mee een band perfect op breedte te snijden. Moet in 1 keer goed.
Ook gaten precies in het midden ponsen lijkt makkelijker dan het is.

Ga door zou ik zeggen. Ze worden steeds beter naarmate je meer ervaring krijgt.

Ko

Zeker een dikke voldoende voor de eerste keer. Ik doe het je niet na. Respect!

Net wat Ko zegt… 't is een leerproces… (pun intended)
het leuke is wel… met “huis tuin en keuken” spullen kom je al een heel eind…
Ik heb zelf nog geen banden gemaakt… bij gebrek aan een mooi stuk leer… ik ga dat wel een keer doen… gewoon omdat ik het ook eens wil proberen…

't is een vrij toegangkelijke tak van je horlogehobby… als je 't vergelijkt met technische ingrepen aan een uurwerk… daar heb je al een behoorlijke set gereedschappen voor nodig… laat staan als je zoals ik zelf kasten, wijzerplaten en wijzers wilt gaan maken… draaibankje, freesbankje, een hele bibliotheek aan freesjes, vijltjes, wetstenen, werkbank, vijlpen, aambeeld, bankschroefje… bijmekaar een budget waar je een leuke tweedehands auto van kan kopen…

materiaal kosten voor het maken van een lederen bandje?.. Naald, Draad en een scherp mes, snijmatje, lineaal?.. paar tientjes?..

Het is net als onze horloge hobby. Kan flink uit de hand lopen.
Zoals bij mij. Even grof geschat.

Voorraad leer: honderden euros.
Voorraad garens: meer dan 200€.
Diverse speciale messen oa voor schalmen van leer: meer dan 200€.
Diverse vlechttanden voor gaatjes maken: meer dan 100€.
Diverse ponsen, lijm, naalden, snijplank, lineaal, kleurstoffen, kantenverf, groeven snijder, lijnentrekker: meer dan 100€.
En dan nog een aantal zelgemaakte hulpmiddelen.
En voor de bandjes heb ik gespen nodig. En dan koop ik alleen goede kwaliteit. Een omega vouwsluiting is ook €300.

Ko

Dank Dank Dank voor alle lovende woorden en nog wel van een hier op het forum bekende KO.
Wie van ons heeft geen band van hem.
Maar ik weet dat alle begin moeilijk is, vandaar ook de foutjes mede gemaakt door mijn enthousiasme en het kan inderdaad een hoop geld kosten.
Nu heb ik buiten mij werk een leuke hobby die af en toe iets terug verdiend. (zie wat foto’s van mijn schilderijen)
En dan kun je ook wel eens een leren riempje kopen,En daarmee je hobby mee uit gaan voeren.
En ook al lukt het de eerste keer niet zoals je wilt ,En kost het wat pleisters, Het blijft leuk.
Bedankt iedereen voor de opbouwende reacties.
Groetjes Omegas.

Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse

Als dit geschilderd is neem ik mijn petje heeeel diep af :slight_smile:

Hendrik

Wat een fantastische schilderijen.
Precies wat ik altijd mooi heb gevonden, je kan het gewoon pakken zo realistisch.
Inderdaad pet af en als ik een pruik had ging die ook nog af.
Er zit toch een hoop talent op dit forum.
Heb je geen website waar ik meer kan bekijken of een tentoonstelling waar ik je werk kan bekijken. tjongejonge.

groetjes Lenno

Schilderij op de ezel.

Explore Jack Thomasse

Sorry foto is niet zo duidelijk.

Sodeknetter!.. Ik klieder ook wel eens wat met Olieverf, maar dit is nog even een tandje beter dan mijn pogingen…

je gebruikt je Ezel ook als Palet zie ik?..

't werk doet me denken aan werk van Carel Willink, hoewel daar op een of andere manier weer een surrealistisch ondertoontje in zat…