Ook een laatste

… voor dit jaar althans B)-

Ik was al langer aan het kijken naar de Breitling Navitimer reeks maar had er tot nu toe nog nooit één aangeschaft.
Dit vanwege het feit dat ik ze in real life altijd tegen vond vallen, het blingbling gehalte vaak erg groot is, en de prijs met name nogal hoog vindt voor een simpele 7750 chrono.
De hele oude exemplaren uit de jaren 50/60 spreken mij voornamelijk het meest aan, maar die bedragen liegen er ook niet om en ze blijven kwetsbaar.
De nieuwe modellen hebben daarentegen imho een vrij ‘opgeblazen’ look waardoor de balans van de subdials dikwijls ver te zoeken is.

Maar… ineens kwam dit (toch niet zo heel oude) oudje een paar dagen geleden ten tonele, voor een gunstig bedrag, en kon ik het dus niet meer weerstaan :smiley: :

Het betreft hier een navitimer Airborne model uit de jaren 90, met een mooie (voor Breitling begrippen) bescheiden maat van 38mm, perfect draagbaar en vrij plat voor een chrono.

Nu het minpunt, het horloge is intensief gedragen, nog never nooit geserviced en is ongeveer 15 jaar oud.
Dit is te zien aan de verkleuring op de subdials almede doordat de totalisers niet helemaal uitgelijnd staan ná het resetten.
Het eerste wat ik dus in het nieuwe jaar zal doen is deze eens opsturen voor een full service naar Breitling of anders Ferrie Schweitzer indien hij hier ook wel aan wil werken?
Of het een definiteve keeper blijft is nu lastig te zeggen maar het horloge heeft het gewoon verdiend om wat beter vertroeteld te worden toch?

Van harte met dit prachtige horloge!

Proficiat maar is deze niet onlangs al hier gepresenteerd?

El penumbra Schreef:

Proficiat maar is deze niet onlangs al hier
gepresenteerd?

Hoi,

Ik durf het niet te zeggen, maar iig niet door mij :wink:

Erg mooi!
Gefeliciteerd met dit prachtige horloge, in mijn ogen een van de mooiste Breitlings die er bestaat (en mede de minst patserige)!

Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst, Breitling heeft steeds meer mijn interesse, dit exemplaar is mij persoonlijk wat te druk, ben me aan het orienteren op een superocean, colt of steelfisch,…anyway, ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan deze klok, hij zal er na de renovatie;)weer spik en span uitzien.

Een klassieker onder de Breitling exoten… en daarmee kan ik enkel maar zeggen:

Een dikke proficiat met deze aanwinst Mario !

Met Bewonderende Groeten

Chris.

Mee eens, DIT is nu eens een van de “mooiere” Breitlings. (tu)
EN het is een Navi die nog redelijk “afleesbaar” is. ( wsch door de Arabische cijfers )
Vele van de recente modellen vind ik echt “lomp”…:frowning:

Een beetje bling is absoluut niet verkeerd, maar de verhoudingen moeten kloppen.

Fraaie toolwatch. De navitimer-family is natuurlijk uit zichzelf best wel druk, en met een 4e sub-dial erbij zou je verwachten dat het een te druk geheel zou worden (zeker bij een 38mm horloge). Maar ik moet zeggen dat de 4 sub-dials op dit horloge een mooie symmetrie geven.
En een beetje verkleuring mag best bij een horloge op leeftijd.

Heeft deze nu een gouden lunette?

astonmartin Schreef:

Heeft deze nu een gouden lunette?

Correct, 18kt gouden bezel!, dus toch nog een beetje bling :smiley:

Ik vind ook deze weer erg mooi

gr Pieter

Mario, wat een schitterend horloge!! ::o::o::o

van harte met weer een hele leuke aanwinst … gaat lekker :wink: (tu)
veel plezier ermee …

Mooi hoor die 'wat oudere’Breitlings(tu)
Ben erg benieuwd hoe deze eruit ziet na een “Full service”, denk vele malen mooier.

Gefeliciteerd

gr Ron

Een prachtige Breitling(tu). Ik ben er doorgaans ook minder van gecharmeerd vanwege het hoge bling-gehalte, maar deze mag er zijn! De maat is in mijn ogen ook een groot pluspunt, keukenklokken zijn er al genoeg;).
Voor een intensief gedragen horloge ziet hij er nog knap uit volgens mij. Schitterend, kortom. Wellicht een mooi klusje voor Ferrie, inderdaad. (zie mijn post op het vintageforum over de restauratie van mijn Omega Seamaster).

Normaal ben ik niet zo’n navitimer liefhebber, precies om de redenen die je noemt, en dit is inderdaad een positieve afwijking in deze. (tu)

Ik zou inderdaad overwegen hem eens goed te laten nazien, misschien na een maandje ofzo dragen, zodat je weet of het een blijver is.

Groeten,

Martin

Wat hou ik toch van de Navitimer …

De zwarte vind ik eigenlijk het minste … :slight_smile:

Deze is fantastisch.

Dat is niet verkeerd, Mario(tu) gefeliciteerd!

Mijn laatste aanwinsten waren een paar oliebollen:D

Zijn prachtstukken Mario, Koesteren man.

Is eens wat anders dan een klassieke navy.