Ook even introduceren

De laatste tijd met enige regelmaat op dit forum gelezen, geklikt en genoten. Tijd om een account aan te maken en meer te leren, lezen, zien, etc. En even voorstellen: ik ben Peter, 43 jaar.

Al vele jaren ben ik een groot liefhebber van ambacht, techniek en vormgeving. Horloges zijn daar in een passieve vorm bijgekomen. Ik heb tijdens een korte reis naar Hongkong en China een namaak IWC gekocht. Dat merk fascineerde me toen kennelijk al. Dat was in 2008. Heb het ding gedragen tot ergens begin 2009 toen het bandje kapot ging… In mijn digitaal archief staan de artikelen en referenties naar uurwerken die ik mooi vind uit 2014. Nomos heeft toen een speciaal plekje verworven in de voorkeursvakjes van mijn hersens en een kamertje in mijn hart. Nog steeds is dat naar mijn verwachting mijn eerste ‘big step’ in de horlogerie.

Nog steeds, want de belangstelling en de bewondering voor horloges is enkele maanden geleden (pas) weer opgelaaid. De aanleiding is misschien minder vrolijk – overlijden van mijn vader – maar de vondst van zijn Omega Seamaster DeVille maakte heel wat los: een vintage uurwerk, eenvoudig, maar mooi (naar mijn smaak), de tand des tijds en gebruik laten sporen na, maar dat mechaniek dat gewoon doet wat het moet doen. Video’s gekeken van renovaties en daarbij genoten van het binnenwerk. Gezocht naar mogelijkheden voor revisie en bewust gekozen om alles nog even te laten wat het is. Juist in deze vorm is het zo’n prachtig aandenken aan hem. Ik draag het nu bij gelegenheden (mooie diners, feestelijkheden of omdat ik er zin in).

En dan komt het moment dat de incubatietijd voorbij is. Want af en toe een horloge dragen is leuk, maar wat vaker en enigszins gevarieerd nog veel leuker. Google, dit horlogeforum, diverse blogs en vlogs afgestruind en een wenslijstje samengesteld – dat is momenteel veel kijken, foto’s downloaden, schrappen, nieuwe items toevoegen, reviewen, etc. (heerlijk!). Dromen over nu nog onbereikbaar moois (misschien niet verrassend, maar A. Lange & Sohne lijkt me geweldig voor ooit-ooit-ooit). Och, wat heerlijk om ‘positief’ te testen op dit virus! :blush:

En dan komt de vraag: laat je collectie eens zien. Die bestaat momenteel enkel uit de Omega (zie plaatje hieronder). Ik zal maar niets zeggen over de Fitbit Charge die ik nu draag (nee, niet op reageren, niet nodig – ik excuseer mij op voorhand!). Of het de allereerste aankoop wordt, weet ik niet. Maar dat er een Nomos komt is zeker. De Tangente 38mm staat al jaren bovenaan mijn virtuele wenslijstje. Van daaruit langzaam uitbouwen. Niet teveel, geen haast. In de loop van dit jaar de eerste echte stappen zetten.

Laat me voorlopig maar even knutselen met een nieuwe bandje, pushpins, die fake IWC en ervaren hoe het is om een 40mm te dragen. Geen haast, hè? Genieten hoeft niet snel te gaan :wink:. En zoveel te leren en ervaren. Mede via de forum!

55 likes

Welkom en je weet: HV is ongeneeslijk :joy:

Welkom :+1:

Welkom…:+1:

Welkom hier. Prachtige poëtische passage. En dat allitereert weer mooi. Nouja!

1 like

Welkom bij de club.

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom bij de club Peter.

Welkom op het forum Peter! Een erg mooie De Ville heb je. Zelf ben ik ook wel van de Seamasters en dressers De Ville gecharmeerd.

Welkom op HF, Peter en wat een schitterende Omega en een mooi aandenken, natuurlijk. Nomos is een cool merk. Kan me voorstellen dat je dit aanspreekt. Veel plezier met de hobby!

welkom en veel leesplezier :+1:

Welkom!

MIjn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom hier Peter :wave:

Welkom op dit mooie forum :wink:

Peter, welkom op HF!

Welkom op HF Peter. Veel kijk -en leesplezier. We zien de Nomos vanzelf voorbij komen :+1:t2:

Welkom. Mooi horloge heb je. Nomos: mooi merk. Heeftcook mijn belangstelling.

Goedenavond. Welkom.

Welkom, erg mooie vintage de ville. Staat ook nog op mijn virtuele lijstje :wink: