ook even kennis maken...

Hi all,

Ik ben sinds vandaag hier geregistreerd en zag dat anderen heuse verhalen over zichzelf delen. Ik zal jullie dit voor nu besparen en proberen in het kort “hallo” zeggen.

Ikzelf ben van 1985 en kom uit Den Haag.
Nadat ik als klein jongetje talloze Swatch klokjes en ook een nep Rollie bezat, maar deze telkens kwijtraakte (samen met o.a. sleutelbossen, brillen, portemonnees, etc), besloot ik dat horloges niet bij mij pasten.

Als jong volwassene ging ik wat meer op mijn spullen letten en begon ik weer wat vaker naar horloges te kijken (in het bijzonder naar mooie gouden). Niet dat ik er iets over wist, maar ik werd spontaan verliefd op de fraaie rosé gouden Frederique Constant Heart Beat Manufacture FC-910MC3H9 met eigen uurwerk en dat kocht ik (aan dit horloge heb ik vandaag overigens mijn eerste post gewijd, aangezien het hersteld moet worden)

Voornoemde FC is tot op heden mijn one-watch-collection, maar sinds kort is mijn belangstelling voor horloges echter weer wat gegroeid en wil ik er nu ook iets meer over weten dan alleen naar het uiterlijk te kijken.
Eerst dacht ik dat alles wat niet uit Zwitserland komt rotzooi is, maar inmiddels weet ik dat dit onwaarder niet kan zijn. Sterker nog, ik heb alleen door het kijken naar horloges in etalages en op het internet een voorliefde voor Duitse horlogemerken gekregen. en wil ik een stalen vriendje vinden voor mijn FC. momenteel ben ik ontzettend aan het flirten met ofwel een Mühle Glashütte Promare Go (gemodificeerd Sellita 200-1) dan wel een Junghans Max Bill Chronoscope (ETA 7750). Twee totaal verschillende kandidaten, maar allebei erg mooi vind ik.

Ik hoop hier veel te lezen, te leren en lekker te babbelen over horloges.
Wellicht tot snel in een van de categorieën!

Groet,
2824

18 likes

Welkom, 2824! Veel plezier hier.

1 like

download
en heel veel leesplezier op het forum :+1:

Welkom

Welkom en veel plezier hier gewenst!

Welkom en veelplezier op ons mooie forum.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit temperamentvolle HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom 2824. Gekke postcode voor iemand uit Den Haag.

1 like

Ik zal het even voor je onder de aandacht brengen :point_down:t2:

Hahaha. Den Haag breidt blijkbaar uit :wink:

2 likes

@pulsar96:

Bedankt! kan inderdaad wat advies gebruiken. Ben er namelijk best wel kapot van.

Welkom

Welkom

van harte welkom mede-Hagenees/naar

1 like

image

Welkom en veel plezier hier!

Welkom op HF!

Welkom en veel plezier op het forum.

Welkom ! En sterkte met je FC (komt vast wel weer goed :+1: )

Welkom!