Ook even voorstellen

Goedemiddag,
Ik stel me even voor. Ik ben Stan 36 jaar en het horlogevirus neemt steeds ernstigere vormen aan :slight_smile: Toen ik laatst het heel logisch vond om een watchwinder (ook wel horloge couveuse genoemd door mijn vrouw:) in de woonkamer te zetten bedacht ik me dat horloges een serieuze hobby aan het worden zijn.

Ik interesseer me in vooral functionele horloges, zoals een SBP143(Gisteren gekocht van Forumlid), maar ook in digitale varianten zoals de Protrek serie van Casio. Op zich twee totaal verschillende horloges maar in mijn optiek beiden technologisch interessant. Hoe krijg alle specs van een dergelijk klokje in zo’n behuizing en hoe zorg je dat het blijft werken en hoe zorg je dat zoveel massa kunt produceren. Mijn bedrijfskundig hart kan hier leuk over nadenken.

De functie van een horloge is voor mij het meten van tijd, dus accuraatheid is van belang. Het horloge wat op dit moment het beste presteert heeft een afwijking van +1SPD en draait op een Sellita SW200. Ik kan echt blij worden van dat soort prestaties.

Ik ben nu heel benieuwd naar de accuraatheid van de SPB143, Ik zal eens op het forum zoeken of andere bezitters van dit mooie horloge daar wat over kunnen zeggen.

Ik weet niet of dit een juiste introductie is maar het is in ieder geval een start:)

34 likes

Welkom op t forum Stan :slight_smile:
Super leuk verhaal om te lezen, hoop dat er nog vele leuke verhalen volgen :upside_down_face:

Welkom bij de club Stan.

Welkom,

Die kende ik nog niet! :laughing:

Welkom Stan, bereid je vrouw vast voor dat je verslaving in een stroomversnelling is geraakt door je hier aan te melden :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Welkom…:+1:

Welkom en ik denk dat de meesten van ons geen horloge couveuse in de woonkamer mogen zetten :face_with_hand_over_mouth:

1 like

![afbeelding|690x460](upload://tZKW8wYxsDoNP5FHE9C0pD6uBvY .jpeg)

Wat plaatjes van de deel van de collectie :slight_smile:

10 likes

Welkom hier.

Welkom op HF!

welkom!

:wave:

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom, Stan.

:sweat_smile::rofl:

Welkom op het forum Stan!

Welkom op HF, Stan en da’s een leuke collectie al. Koop er maar vast een grote(re) horlogekist bij, want je aanmelden bij HF is hét recept voor meer horloges. Veel meer… :astonished: :dizzy_face: :wink:

welkom-home

Grappige reactie van je betere helft​:joy::joy: van harte welkom!

:rofl::rofl::rofl:

animaatjes-welkom-4533576