Ook hier last van keuzestress 😕

Zoals misschien vele van jullie heb ook ik nu eens last van keuzestress. Ben vaak ook wel een impulsieve koper, maar dat draait vaker uit op een gevalletje flipperitus :grimacing:

Wil dus weer wat moois aanschaffen en heb daarbij natuurlijk weer meerdere mogelijkheden. Lees: keuzestress

Zag hier in het blauw een mooie Damasko DS30 te koop staan. Mooi horloge, maar heeft eigenlijk een “saaie” dial net zoals de Fortis Flieger en de Sinn 104 die ik gehad heb en weer verkocht heb om diezelfde redenen.

Heb een mooie Longines Hydroconquest welke mij zeer goed bevalt qua uiterlijk, maar ook een Glycine Combat welke mij ook zeer goed bevalt.

Ik ben dus wel een beetje fan van duikers of horloges met militaire uitstraling, En het mag ook wel iets vrolijks hebben in de zin van een subtiel kleurtje.

Na wat rondgeneusd te hebben kwam ik onder meer een Marathon duiker tegen. Heel mooi maar slecht leverbaar in de uitvoering die ik mooi vind.

Vervolgens even een kijkje genomen bij Baltic, welke ook wel een paar leuke modellen heeft.

En tenslotte een mooie Squale 1521 Militaire, welke ook niet te versmaden is.

Welke zou jullie voorkeur hebben. Laat je stem gelden en misschien trekt mij dat over de streep.
Ik vind ze allemaal mooi, maar ik heb stiekem al een kleine voorkeur :wink:

• Marathon Automatic Diver’s Watch (GSAR)
  • AQUASCAPHE Black Cream
  • AQUASCAPHE Dual crown
  • Squale 1521 Militaire

0 stemmers

3 likes

Heb zelf de Aquascaphe zwart zilver gehad ,echt een heerlijk horloge met veel mooie details . :+1: deze zou je echt niet snel gaan vervelen. Zelf kijk ik ook naar de Damasko DS30 oerdegelijk maar een beetje saai ,of toch juist weer niet door zijn eenvoud.
Squale 1521 is een top horloge om te dragen ,zelf ook al 2 maal gehad ,ook in het blauw prachtig .

Kijk ook eens naar de Seiko SNE 569 ik weet er 1 te koop :laughing: sorry ik kon het niet laten.

2 likes

Topic kan op slot. :facepunch:

Marathon is een dikkerdje. Baltic is prima maar wel wat flashy voor een toolwatch.

2 likes

Van deze 4 vind ik #2 veruit het mooiste :wink:

1 like

Die zwarte Baltic met afstand! Schitterende tropic strap en hele mooie gebalanceerde layout van de wijzerplaat. Schitterend ding!

Persoonlijk vind ik de Squale echt uitstraling van niveau Steinhart etc hebben.

1 like

Squale, maar dat komt puur doordat Zulu hem een tijdje geleden aanbood. Toen is die bij mij ook op het lijstje gekomen hahaha.
Ik werk mijn wensenlijstje alleen op chronologische volgorde af, om keuzestress te voorkomen :yum:

1 like

Leuk geprobeerd Dan, maar heb net al mijn Seiko’s de deur uitgedaan :sweat_smile:

Zie dat de Baltic en de Squale nek aan nek gaan.

1 like

Steinhart bouwt degelijke horloges alleen lijken de modellen teveel op een ander merk wat begint met een R en eindigt op olex :laughing:

2 likes

:point_up_2: dit is waar het mis gaat. Een horloge wat blijft hoeft nier mooi te zijn en komt vaak helemaal niet gelegen maar daar is geen twijfel over. Waar dit een koop honger is. Waar ik overigens met plezier aan mee werk dus ik ga nu even stemmen.

1 like

Nog even een woordje uitleg hierbij, nu ik iets meer tijd heb:

Ik vind de kroon op 3u eigenlijk altijd het mooiste.
De zwarte Baltic heeft daarnaast ook een mooi evenwichtige en tegelijk rustige wijzerplaat, zonder overvloed aan indices in combinatie met cijfers en tekstlijnen, en ook geen datum op een storende plaats (of een wit datumveld in een zwarte plaat zoals bij die eerste…).
De vrij elegante vormgeving maakt ook dat ik dit nog wel zou dragen onder een maatpak. Die eerste joekel van een duiker niet.

Maar goed, dit is natuurlijk allemaal slechts persoonlijke smaak. :wink:

2 likes

Nou ja dat dus.

1 like

:one: :five: :two: :one:

1 like

Mede forumleden,

Dank voor jullie bijdrage in deze. Het was een nek aan nek race tussen de Baltic en de Squale 1521.

Zelf neigde ik meer richting de Squale met de Baltic op de tweede plaats. Afgelopen tijd veel uren besteed aan filmpjes/reviews van beide horloges.

De keuze is uiteindelijk gevallen op de Baltic. Niet inde black cream uitvoering maar in de blue gilt uitvoering met blauwe tropic en heb gelijk maar de BOR band erbij besteld, Aangezien de meeste horloges van mij al voorzien zijn van een zwarte dial, leek mij een blauwe wat aantrekkelijker. Besteld betaald en maar wachten :wink:

6 likes

Heel tof! Welkom bij de Baltic-club. Ik ben benieuwd naar je eerste indruk als je hem van de week binnen krijgt. :v:

1 like

Ben zelf ook zeer benieuwd naar deze hoor. Blijft altijd lastig op afstand kopen :sweat_smile: maar hoor hier veel positieve reactie op dit merk. We gaan het beleven en ik hou jullie op de hoogte :+1:

1 like

Deze Flieger al in overweging genomen ? :wink:

3 likes

Deze nog niet eerder gezien, maar heel apart hoor. :+1:

Ziet er wel “groot” uit.

Hij is er in 2 formaten. Deze 41 mm en er is ook de 39 mm variant. Voor dezelfde prijs overigens:

https://www.fortis-swiss.com/watches/sky/flieger/

1 like

39mm mooi maatje voor mij. Deze gaat even in de favorieten :+1:

1 like

Goeie keus!

1 like