TL;DR Sander, 31, plaatjes onderaan.
Na enkele maanden meelezen (wat ik heel graag doe) is het ook voor mij tijd om mezelf even voor te stellen.
Sander (31) uit het altijd mooie Amsterdam maar geboren en getogen in Gelderland. Net als vele begon de fascinatie voor horloges op jonge leeftijd en ben ik vanaf mijn 18de fanatieker geworden. Had ik toen maar geweten wat er in deze wereld aan mooie horloges beschikbaar waren
Uiteraard liep ik langs alle etalages vol met ‘dure’ horloges en kende ik de merken Rolex, Tag Heuer, en Breitling. Vooral de horloges van dat laatste merk bleven vaak in mijn hoofd hangen en aangezien ik altijd piloot wilde worden was de Navitimer een soort utopie. Maar ‘dat zal hem toch wel nooit worden’. (Net als het piloot zijn overigens)
Tot ik drie jaar geleden de SuperOcean 42 voor het eerst zag op de foto’s. Ik was al een paar jaar aan het werk, en het budget leek toereikend. Na meer dan een jaar plaatjes kijken, mijn vriendin op vakantie laten wachten om toch weer te passen (zeker 4 keer gepast) en ‘tobben’ was mijn vriendin het zat en zei op een bewuste zaterdagochtend; “vandaag is de dag”.
Zo gezegd zo gedaan, nu een jaar later nog elke dag verliefd op mijn Superocean maar zoals al eerder hier op het forum geschreven; “maak hier een account aan en het gaat je geld kosten”.
Ondertussen is mijn collectie gegroeid naar 13 horloges waar ik erg blij mee ben. O.a. Longines (2 HQ’s), vintage omega, Seiko’s, Casio’s, Citizens en een Khaki field. Maar het is ook een collectie die constant in beweging is. Ik hou ervan om met een soort circulaire economie ongestoord de horloges te kunnen laten rouleren. Zo voel ik me nooit ‘schuldig’ over een NA en kan ik fantaseren over toekomstige aanwinsten.
Ik hoop hier nog vele mooie artikelen te lezen van jullie liefhebbers, te leren over technieken en merken en wellicht wat mooie NA’s te vinden.
Bedankt voor de aandacht, hier wat plaatjes;)