Ook leuk .. met alle hype die op dit moment rondom Enicar aan de gang is

12 likes

Dat is inderdaad geen straf om te dragen. Ik vermoed dat alle goede enicars voor onze neuzen voor weggekaapt door Rene. Ben benieuwd naar de staat van de verzameling :smile:

Hele gave klok hoor, lekkere oude chrono met mooi verweerde bezel.

Mooie klok!!

Love it!!

Erg mooi! Wat is de diameter van zo’n klok nou?

Mooi!

Wederom een waanzinnig horloge, maar waar komt zo’n hype eigenlijk vandaan? Los van het feit dat het prima horloges zijn (sommigen met VJ 72, anderen met van die leuke EPSA compressorkasten), ben ik benieuwd of ze door een select groepje gehypet worden of zo. Beetje zoals de Italianen deden met de Paul Newman Daytona en, recentelijk gebeurde met die Nina Rindt Universal Geneve’s.

Las een keer een stukje van Philipp Stahl, die zich zich verwonderde over het feit dat die UG horloges, eerst voor een relatief prikkie op te pikken, door een of andere vage racewereld/mooievrouw-connectie ineens 5x duurder worden:

Universal Nina Rind. Who the f*ck is Nina Rind I hear you think, it’s a chrono that you could easily buy last year for 2-3000,- and now is trading for 15-20.000.

Maar goed, Enicar dus. Een van de keizers van de Enicar moet wel ene “dōgen” zijn van Watchuseek. Die man heeft zowat alle Enicars van betekenis in zijn collectie, in een legendarische thread op Watchuseek (het begint bij de tweede post op de pagina, na die van ene “Malus65”?)

1 like

[quote=“Tiktikehv, post:2, topic:45534, full:true”]
Dat is inderdaad geen straf om te dragen. Ik vermoed dat alle goede enicars voor onze neuzen voor weggekaapt door Rene. [/quote]

Valt wel mee hoor ! zoveel zijn er niet te vinden

ik ook :wink:

Spijker, kop etc .
Compressor kasten zijn altijd gezocht
V72 zijn altijd gezocht
Chrono’s zijn altijd gezocht
Race connectie zijn altijd gezocht

en Enicar heeft alle 3
en ‘rising tide lifts all ships’ , voor wie het gemist heeft ‘vintage is hot’ ! prijzen gaan als idioten omhoog van de bekende en onbekende merken

Meneer Stahl heeft wat mij betreft absoluut nix te vertellen over ‘hype’ omdat hij 1 vd grootste ‘hypers’ is vwb vintage klokkies. oa de ‘Jean Claude KIlly’ Rolex. mooi klokkie maar heeft niets met JCK te maken, er zijn zelfs geen foto’s waar meneer Killy zo’n dato compax draagt

Of feessies waar ‘prototype Rolex Daytona’ wijzerplaatjes gehyped worden , die niets met rolex te maken hebben anders dan dat ze als voorbeeld door de wijzerplaat maker aan rolex voorgesteld zijn en rolex ze nooit besteld / gebruikt heeft

mooi draadje idd :wink:

41mm

en iedereen dank je wel voor de leuke reacties :wink:

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Een horloge, Gepokt en Gemazeld!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Aha ook nog een zeer mooie maat voor deze vintage, echt een gaaf ding

LOL!

Wie zou dat nou zijn😜

1 like

toch wel mooi met die half gele lunette :wink:

1 like

Enicar’s en zeker de Sherpa chronografen zijn altijd al gezochte chrono’s geweest hoor, sws al omdat er een vj72 in zit maar ook omdat het vreselijk mooie klokken zijn.
Komt bij dat er in veel Enicar horloges een “eigen” kaliber uurwerk zit wat voor de vintage verzamelaar toch wel een pluspunt is.

Mooie klok Rene!

1 like

Een ex van mij Enicar met Valjoux 72. Ik droeg 'm nauwelijks, dus heb ik er een andere liefhebber blij mee gemaakt.

[URL=http://smg.photobucket.com/user/gerard1/media/Chronograaf/Enicarfotostefd_zps4e91b165.jpg.html]

[/URL]

2 likes

De foto is gemaakt door Malus65

1 like

En dit is de binnenkant. Foto van het net geplukt: [URL=http://smg.photobucket.com/user/gerard1/media/Enicarvaljoux724_zpsc6e21ac3.jpg.html]

[/URL]

2 likes