Alweer bijna een jaar lid op het forum (geregistreerd op 18-10-2017), maar me nog niet voorgesteld. Daar is het nu dus eens tijd voor.
Ik ben Paul, 32 jaar en werkzaam in de ICT. Ik heb eigenlijk vanaf dat ik de communie heb gedaan en hiervoor m’n eerste kinderhorloge cadeau kreeg altijd een horloge gedragen.
Dit heeft gevarieerd van modehorloges zoals Esprit, Fossil, DKNY, Armani naar goedkope troep uit China. Mijn gedachtegang was toen dat een uurwerk uit een “duur” horloge als een Armani niet veel verschilt van het uurwerk in een uurwerk van een €5 kostend Chinees horloge. Na erachter te zijn gekomen dat de rest van de kwaliteit van de horloges wel erg verschillend is, weer overgestapt naar modehorloges en een van de eerste generatie smartwatches.
Op een gegeven moment vond ik het tijden worden voor een “echt” horloge. Tijdens het zoeken kwam ik dit forum tegen en heb hier veel gelezen en vooral gekeken naar de horloges van de andere leden.
Uiteindelijk heb ik in maart via Monsterwatches een Seiko 5 besteld. Tijdens het wachten op de levering bleef ik maar kijken en zoeken, en voordat de Seiko geleverd was had ik ook een Steinhart Ocean 1 Black Ceramic gekocht. Deze won het van de Seiko, dus die heb ik teruggestuurd.
Ik heb altijd een zwak gehad voor chronographs. Na me te hebben ingelezen in de geschiedenis, heb ik in mei een Omega Speedmaster Professional Sapphire Sandwich gekocht en dankzij dit forum terecht gekomen bij @Ko-Banden voor een mooi bandje.
Op het verlanglijstje staan nu nog een Omega Seamaster 300m (waarschijnlijk het nieuwe model, maar eerst eens in het echt zien), een Omega Constellation (maar ik heb nog totaal geen ervaring met vintage) en een Rolex Datejust 41.
Ik ben iemand die vooral leest en normaal weinig post op forums, maar als jullie nu een like krijgen van @pvries86 dan weten jullie in ieder geval wie ik ben