Al een hele tijd hier op het forum aan het meelezen, af en toe iets posten en inmiddels twee horloges hier gekocht. Dus tijd om me eens voor te stellen.
Het horloge virus sloeg toe nadat ik een mooie Tissot van m’n vader had ge-erfd. Mooie gouden dress watch die hij als dank voor vele jaren trouwe dienst bij Phillips had gehad.
Maar omdat ik het toch een beetje zonde vond om met zoiets rond te lopen maar een dresswatch toch wel mooi vond op zoek gegaan naar een goedkoper en dus draagbaar alternatief.
Na wat rond speuren kwam ik een mooie Pontiac memomatic (maillot jaune) tegen. Daarna nog een chrono van hetzelfde merk en het hek was van de dam. Er volgden nog meer Pontiac’s met als resultaat de verzameling hieronder
Tien stuks inmiddels en er is er nog eentje onderweg.
Het leuke van Pontiac is dat het geen dure horloges zijn maar dat er wel goede calibers inzitten. Dus naar mijn idee een goede prijs kwaliteit verhouding. Inmiddels al een aantal afgeregeld en van één exemplaar de tige en het opwind / tijdverzet mechanisme gerepareerd. Uiteindelijke doel is om de horloges zelf te kunnen onderhouden maar ik heb daarmee nog een lange weg te gaan.
Inmiddels ben ik ook bezig om de historie van het merk Pontiac een beetje uit te zoeken maar daar kom ik later nog wel een keer op terug.
Nog even een wrist shot van vermoedelijk de oudste van de verzameling
Het mag duidelijk zijn dat het vintage gedeelte m’n voorkeur heeft.
Ik heb ook vrij smalle polsen waardoor de vintage modellen me beter passen dan de meeste modernere horloges.
M’n nickname is een verwijzing naar een andere hobby, ik speel contrabas in een bigband en jazztrio. Vandaar dus.
Welkom Eric! Ik dacht even dat jij een vintage Fender had en (net als ik;)) Jaco-fan was. Maar een contrabas is ook erg cool! Heb dit nu een paar keer eventjes mogen proberen en ben daar toch wel erg van gecharmeerd! Jammer dat zo’n grote bas nogal wat ruimte in beslag neemt, anders zou ik er graag een (erbij) hebben.
Anyways, ziet eruit als een leuke collectie. Pontiac is zeker een leuk merk!(tu) Ik zie op de eerste foto (bovenste rij, tweede van rechts) ook een duiker. Wat is dat precies?
Veel plezier verder met bassen en de horlogehobby!
De basgitaren zijn een beetje op de achtergrond geraakt de laatste paar jaar maar ook daar heb ik nog een redelijke verzameling van met inderdaad wat vintage exemplaren.
Misschien dat we elkaar ook kennen van het basgitaar forum?
TagEd Schreef:
Welkom Eric! Ik dacht even dat jij een vintage
Fender had en (net als ik;)) Jaco-fan was. Maar
een contrabas is ook erg cool! Heb dit nu een paar
keer eventjes mogen proberen en ben daar toch wel
erg van gecharmeerd! Jammer dat zo’n grote bas
nogal wat ruimte in beslag neemt, anders zou ik er
graag een (erbij) hebben.
Anyways, ziet eruit als een leuke collectie.
Pontiac is zeker een leuk merk!(tu) Ik zie op de
eerste foto (bovenste rij, tweede van rechts) ook
een duiker. Wat is dat precies?
Veel plezier verder met bassen en de horlogehobby!
Basgitaarforum heb ik ooit wel 'ns een accountje aangemaakt. Maar al heel lang niet meer ingelogd. Zo lang dat ik echt m’n inloggegevens zou moeten opzoeken… Lees af en toe nog wel 'ns wat daar; maar is ook al best een tijdje geleden weer eigenlijk. Ben tegenwoordig blij als ik in ieder geval iedere dag 's avonds laat nog even een paar minuten m’n bas vasthoudt. Zit al 'n hele tijd in een heel drukke periode. Maar krijg binnenkort weer wat meer tijd voor de bas en alles er omheen!
jazzbassman Schreef:
De basgitaren zijn een beetje op de achtergrond
geraakt de laatste paar jaar maar ook daar heb ik
nog een redelijke verzameling van met inderdaad
wat vintage exemplaren.
Misschien dat we elkaar ook kennen van het
basgitaar forum?
TagEd Schreef:
Welkom Eric! Ik dacht even dat jij een vintage
Fender had en (net als ik;)) Jaco-fan was. Maar
een contrabas is ook erg cool! Heb dit nu een
paar
keer eventjes mogen proberen en ben daar toch
wel
erg van gecharmeerd! Jammer dat zo’n grote bas
nogal wat ruimte in beslag neemt, anders zou ik
er
graag een (erbij) hebben.
Anyways, ziet eruit als een leuke collectie.
Pontiac is zeker een leuk merk!(tu) Ik zie op
de
eerste foto (bovenste rij, tweede van rechts)
ook
een duiker. Wat is dat precies?
Veel plezier verder met bassen en de
horlogehobby!
Welkom hier, “Mr. Pontiac” zou ook een passende nickname geweest zijn ;), leuke collectie en leuk dat je dit forum hebt gevonden! Zou je van het model bovenaan, 2e van links ook een grotere foto willen plaatsen, heeft een interessante wijzerplaat.
Het virus heeft mij ook al zo’n anderhalf jaar te pakken.
Ik had een nieuw horloge nodig dus ging ik even op internet
kijken omdat de keuze in de winkels beperkt is.
Daar raakte ik in de ban van de klokjes.
Modellen googelen, en tech specs op zoeken, erg leuk.
Ik heb ook al het een en ander gekocht, bijna alles mechanisch.
Ondanks mijn lichte watervrees draag ik graag een duikhorloge
zoals op foto: Seiko skx007, en de dikke touwen zal je wel herkennen;)
Veel plezier met de klokken!