Ook maar eens voorstellen

Goedemiddag,

Ik denk dat het na een jaar of 4/5 meelezen op dit forum tijd wordt om eens wat actiever te gaan posten, mij voorstellen lijkt me een mooi begin.

Een jaar of 4 geleden via dit forum m’n eerste automaat gekocht, een Alpina Extreme Diver 1000M. De review op de verkoper daarvan is ook de enige post die ik tot nu toe op dit forum gemaakt heb.
Inmiddels heb ik wel door dat deze joekel met 48mm diameter veel te groot is voor mijn pols van zo’n 16.5cm, maar ik draag hem nog altijd met veel plezier.

Dit horloge heb ik een keer hard laten vallen en ik heb een keer met de kroon open gedoucht - wat natuurlijk niet bevordelijk was. Ik heb toen op dit forum flink wat recensies van juweliers nagelezen en het horloge op basis daarvan laten repareren bij Dirk Oskam in mijn thuisstad Rotterdam. Ik werd op een typisch Rotterdamse manier geholpen; vriendelijk, maar toch ook met wat gemopper op het te goedkope Selita uurwerk in mijn relatief dure horloge. Ik heb ervan genoten.

Ik ben eigenlijk altijd wel blijven rondsnuffelen voor een serieuzer horloge. Mijn oog is een tijdje gevallen op de Tudor BB GMT. Ik las toen vaak over de datumschijf die soms bleef hangen, daardoor ben ik er toen een beetje op afgeknapt. Daarnaast wil ik stiekem ook wel iets meer “bling” in mijn horloge.
Inmiddels kijk ik al een aantal weken constant (filmpjes, reviews, chrono24) naar de Omega SMP 300 met witte dail, 210.30.42.20.04.001, ik vrees dat ik deze op korte termijn ga aanschaffen.

22 likes

Welkom. Succes met je zoektocht. Ze zijn verleidelijk, die horloges.

Alsnog welkom bij de club :slightly_smiling_face:

Welkom!

Welkom op dit mooie forum :wink:

Welkom…:+1:

Een verlaat welkom dan maar :wink: :sweat_smile:

Nog gefeliciteerd met je 4-jarig jubileum dan maar? :grimacing:

Welkom! Een goeie plek voor oriëntatie en informatie, hier op HF.

:joy: Lijkt me ongegronde vrees; als je eenmaal zover bent, zal het vast genieten zijn.

Welkom!:+1:
Alpina zien we te weinig hier…

Welkom, veel lees plezier hier op het forum!

Leg uit, van waar die vrees? Ik ben internet therapuit.

Welkom op hf

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom! :slight_smile:

Welkom op HF!

Welkom hier bij HF !
Mooi horloge Alpina in kende deze niet.
Heb er zelf ook 2

Nog veel plezier op ons mooie forum.

Welkom, en de SMP 300 is een erg mooi horloge !

Welkom op ons leuke forum. Je hebt een goede binnenkomer.