Ook maar even voorstellen: JvR !

Hoi allemaal,

Gezien ik al wat had gevraagd op dit forum en al (heel leuk) contact heb gehad, toch ook maar even voorstellen. Ik ben Jelmer, 34 uit omg. Amsterdam. Sinds een paar maanden spookte door mijn hoofd dat ik ook wel eens een ‘goed automatisch’ horloge wilde kopen.

Van horloges weet/wist ik eigenlijk niets, dus ik ben maar begonnen met online wat rondsnuffelen. Zelf ben ik wel wat actiever/bekender in/met de whiskywereld (en op het whiskyforum), en net zoals je bij whisky erachter komt dat er meer is dan Jack Daniels, en JW Blue niet het optimum in whisky is, zo kom je er ook achter dat er meer in de horlogewereld is dan Seiko en Rolex.

Ik kwam tijdens het rondsnuffelen al snel op dit forum terecht, en heb de afgelopen maanden flink rondgelurkt. En ja, dan kom je heel veel moois tegen, wordt je enthousiast en wordt je mentale budget ruimer. Ik ben eens gaan kijken naar wat FC, Hamilton etc, en ook e.e.a. gepast. En ja, erg mooi allemaal, maar kwam nog niets tegen waar ik echt verliefd op werd.

En toen zag ik een advertentie van @koetsjh voor een Seiko Presage Kanazawa Urushi (SPB295J1). Ontzettend mooi! In eerste instantie dacht ik “ik ga niet mijn eerste horloge 2ehands kopen via een forum”, maar het horloge bleef door mijn hoofd spoken en gelukkig bleef het aanbod open. Na een week of twee toch besloten om een profiel aan te maken, en na een paar dagen wachten (en hopen dat de Seiko niet werd verkocht), was mijn profiel actief en hebben @koetsjh en ik contact gehad en een afspraak gemaakt.

Na een gezellige lunch bij een van der Valk is het horloge nu sinds een kleine week in mijn bezit. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee, en kan er graag naar kijken onder verschillende lichtinvallen. Needless to say, de ervaring met @koetsjh was ook top!

Al met al ben ik niet van plan om meteen in de rabbithole te duiken en een verzameling/collectie aan te leggen (De WAF heb ik al behoorlijk opgemaakt met c.a. 40 whiskyflessen en de aankoop van een goede audioset). Ik verwacht dus ook niet de meest actieve poster te worden hier, maar af en toe eens rondkijken zal ik vast leuk blijven vinden. Misschien dat ik nog eens een fototje maak, en wie weet komt er nog eens een tweede bij :wink:

Tot kijk!

57 likes

Welkom :hugs:!

Welkom, JvR! Leuk dat je ook je weg vindt op dit forum. Je bent tot niets verplicht, maar mocht je besmet raken met het horlogevirus, dat heb je wat werk te doen met die WAF (wéér wat geleerd). Veel plezier met je Presage en hier op het forum!

Welkom bij je nieuwe verslaving

Welkom hier bij HF !

Welkom :partying_face:

Welkom Jelmer. Veel plezier hier.

De Presage Kanazawa Urushi is een ontzettend mooie piece om je nieuwe verslaving (lees: collectie) mee te beginnen! Veel plezier en tot de volgende post. We zien je foto’s graag tegenmoet.

Welkom!

Van harte welkom Jelmer, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses: En gefeliciteerd met jouw eerste aanwinst op het forum!

Hallo en welkom.

Welkom op hét forum!

Welkom :+1:

Haha, ja dat is een term die ik destijds veel tegenkwam toen ik mij aan het oriënteren was op luidsprekers. Blijkt dat mannen en vrouwen vaak andere ideeën hebben wat acceptabel is om in de huiskamer te plaatsen :smiley:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom! Enjoy :muscle:

Welkom!

Welkom en hele mooie eerste aanwinst!

Hoi Jelmer. Leuk verhaal. Veel plezier hier. En dit forum leeft van foto’s, dus we wachten af…
En de WAF kan je weer de goede kant op krijgen door haar ook enthousiast over een horloge te maken. Als zij voor de bijl gaat mag jij ook weer. :smiling_imp:
(dit is overigens de dure variant van het opkrikken van de WAF)

Jelmer, welkom op HF!