Ook maar even voorstellen

Hallo horloge liefhebbers!

Bij deze zal ik me dan ook eens voorstellen. Mijn naam is Marcel, ben 55 jaar en woon en werk in de omgeving van Schiphol.
Mijn vader werkte begin jaren 80 in de horeca in Amsterdam en kwam zodoende weleens thuis met allerlei dingen die hem her en der werden aangeboden. Daar zat ooit eens een nep Rolex bij die ik mocht dragen. Ik was een tiener en had geen horloge dus was er blij mee. Ik denk dat ik hem toch zeker een jaar of 6 heb gedragen. Het merk heeft voor mij sinds die tijd altijd iets “magisch” gehad, zo van; “later koop ik een echte…”.
In 1998 was het zover, en heb ik een DJ 16220 gekocht. In de 22 jaar dat ik hem al heb, heb ik hem zeker 18 jaar full-time om gehad. In het begin was ik nog wel zuinig erop maar na een aantal krasjes heb ik dat een beetje los gelaten. Inmiddels zit hij rondom in de krassen en butsen. Ik had ooit nog weleens een Citizen Aqualand met oranje wijzerplaat gekocht maar de DJ was een te grote concurrent en is dus al snel weer in de la beland. Het enige wat ik wel altijd deed en doe is bij een juwelier waar je langs loopt om ff naar de horloges te kijken, maar van kopen is het nooit gekomen; ik had mijn holygrail immers toch al…

Eigenlijk kwam het begin dit jaar in ene bij me op om weer eens een nieuw horloge te kopen. Na wat rond kijken moest het een duiker worden en heb ik mezelf een Certina in de kleur blauw kado gedaan.

Ik had de smaak te pakken en kwam er ook een zwarte die in de aanbieding was inclusief een watchwinder.

Eigenlijk vond ik het best wel zonde om ze naar het werk te dragen en dus moest er een “werkhorloge” komen. Het werd een Seiko 5.

Maar nu kon ik naar mijn werk niet variëren… En toen viel mijn oog op de Citizen NY0040, het werd een zwarte… en een witte… en een… Kortom ik maakte de beginnersfout om te snel en zonder het plezier van het zoeken, kijken, afwegen enzovoorts… maar tot koop over te gaan. Als ik het opnieuw kon doen dan had ik het anders aangepakt maar het is zoals het is.


Het enige wat ik daarna nog wilde was een waardige opvolger voor mijn DJ. Ik heb voornamelijk naar de Submariners gekeken omdat ik die toch echt het aller mooist vind. Het enige wat me aan de Submriners tegen staat is dat ze wel heel erg gehypt zijn en de prijs eigenlijk onredelijk hoog zijn. Kortom ik ben voor de “verstandige” keus gegaan en is het een nieuwe Explorer 1 (214270) geworden. Ook niet verkeerd.

Voorlopig is mijn honger gestild en koop ik even helemaal niks meer. Eerst mijn spaarrekening weer aanvullen en dan kijken we wel weer verder. Tot die tijd ga ik hier veel lezen en kijken naar al dat moois dat voorbij komt om later wat verstandigere keuzes te maken. Iedereen bedankt voor het lezen!

Tot slot nog even de hele collectie tot nu toe.

Met vriendelijke groet,

Marcel

49 likes

Welkom Marcel, enjoy!

Welkom :+1:

Mooie collectie! :+1: Welkom op het HF

Welkom, leuk verhaal!

Welkom en veel plezier op os mooie Forum.

Mooie collectie en welkom alhier!

welkom-home

1 like

Welkom!

Welkom@

Welkom! Leuke collectie

Welkom!

Mooie collectie!

Welkom en veel plezier op het HF!

Mooie collectie met vele diverse modellen.:sweat_smile:

Welkom

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Waarom wilde je een opvolger van je datejust? Het is toch juist tof dat je een horloge 22 jaar lang al hebt? Moet ie nu weg of ga je de Explorer 2 houden naast je DJ? Dat laatste hoop ik.

In elk geval, welkom!

Mijn DJ zal ik altijd houden, die gaat nooit weg. Maar ik wilde een nieuwe “topper” voor de juiste gelegenheden.

1 like

Welkom!

Welkom en veel leesplezier!!!