Hoi HF’ers,
Na wat stiekem meegelezen te hebben en wat algemene vragen te hebben gesteld, werd het toch tijd om mezelf even voor te stellen.
Ik ben Chris, woonachtig in Terneuzen, getrouwd en 2 kids.
Verder ben ik al sinds jongs af aan geïnteresseerd in horloges.
Zoals velen ooit begonnen met Flik Flaks, Casio’s, een tijdje gelopen met een onbekend handopwindertje en later een ‘echte’ Lorus, welke ik volgens mij nog ergens heb liggen in een doosje.
Sinds een jaar of 15 ben ik wat goedkopere horloges gaan verzamelen, en puur gekocht wat ik op dat moment mooi vond.
Nu ben ik toch wat meer aan het kijken naar de techniek er achter en wil ik een wat luxere collectie gaan opbouwen.
Hier wat foto’s van mijn horloges.
Sowieso een G-Shock fan, door het ontwerp en goed te combineren met een van mijn hobby’s (kitesurfen).
Vooral bekend bij watersporters; Nixon
Bij horloge liefhebbers minder bekend volgens mij.
Dan zoals vele beginners; diverse Fossils, goed te betalen en het ziet er prima uit vind ik.
Dit is wat random spul; De Guess en de WeWood draag ik nog regelmatig, de andere 2 vrijwel nooit.
En last but not least; Het mechanische/technische geweld.
Onlangs een Bulova Curv (Tank) - ref: 96A257 aangeschaft. Lijkt heel groot, maar draagt echt heel comfortabel.
En als Mod projectje een Invicta Pro Diver 8926OB. Hierbij vrijwel alle logo’s verwijderd en het nodige hoogglans geborsteld om een wat vintage uitstraling te krijgen.
Binnenkort komen er oa een nieuwe wijzerplaat, wijzers en bezel insert op.
Verder wil ik de collectie uitbreiden met vooral mechanische horloges, het quartz gebeuren heb ik wel gezien inmiddels.
Greetz Chris aka Zirx