Hey, een Time Teller!
Ja, leuke eenvoudige horloges.Eens wat anders dan een Seiko of Tissot
Het bandje past er ook mooi bij
Helemaal mee eens!
Het is bij mij begonnen met een Fossil en Rodania. Plakmerken blablabla whatever het waren mooie horloges!
Jaren later…
Dus succes man! Deel zeker je toekomstige aanwinsten hier! Ik kan niet wachten
Wow, dat is nogal de moeite.
Lekker gevarieerd.
Welkom Chris
Welkom, welkom!
Genoeg te lezen hier om oneindige verzameldrift bot te kunnen vieren.
Ai.
Ai ai ai.
Hoezo? Los van die Bulova heb je nog helemaal geen serieuze analoge quartz. ik zie de G-Shock niet zozeer als serieuze quartz maar meer als soort van gereedschap, vandaar.
Maar goed, automaten en handwinders zijn ook tof.
Coole hobby lijkt me dat.
M’n zoon (11) heeft het al te pakken.
Ook gestart met een FlikFlak en loopt nu met een BabyG (gezien de maat).
Niet dat quartz niks is natuurlijk, zeker niet.
Maar als ik voor een bepaald merk en type zou gaan, vind ik een automaat net iets meer hebben dan een quartz.
De meerprijs in vergelijking met quartz vind ik dan goed te verantwoorden.
Ik wil absoluut geen mindfuck beginnen, maar er zijn van die mafklappers onder ons die aanzienlijk meer voor een quartz
hebben betaald dan voor hun automaatjes.
Punt is dat high accuracy quartz, high frequency quartz en tough quartz erg coole technologie is waar supercoole horloges mee gemaakt worden, terwijl een automaat zo goedkoop kan zijn als een Russische Vostok Amphibia van 80 ballen, een Seiko 5je van 100 Euro of een Frans Fliegertje van 550,-.
Je kunt quartz zo duur maken als je wilt (denk aan de Cartier Tank en JLC Reverso quartz) en je kunt automaten en handwinders spotgoedkoop krijgen.
Om het allemaal nog erger te maken:
Spring Drive is een automaat met als krachtbron een gewone mechanische veerton, maar waar ze het echappement hebben vervangen door een electro-magnetische rem die door een quartz-kristal gereguleerd wordt.
Er zijn dus hybridevormen.
Weer wat geleerd, thanks!
Dat verklaart de prijs van een GS waarschijnlijk.
Bij andere merken als Cartier is het mijns inziens grotendeels de naam waar je voor betaald.
Laat ik het zo stellen;
Momenteel gaat mijn interesse uit naar de techniek erachter, vandaar de keuze voor de Bulova (naast het feit dat ik hem ook gewoon erg mooi vind).
Het verschil quartz vs automaat wordt dan een stuk anders inderdaad
Dat is hier een hekel discussiepunt. Ik heb nog nooit een Cartier quartz uurwerk (dus niet het horloge, want die heb ik wel gepast, maar echt het caliber) in handen gehad om te bepalen of die hun geld waard zijn. Zelf vind ik Cartier niet bijzonder genoeg om duizenden Euro’s aan uit te geven, en vind ik dat van Grand Seiko wel, juist omwille van techniek en afwerking.
Dat gezegd hebbende, anderen zullen over materialen, afwerking, cachet en ga zo maar door praten bij een Cartier of Rolex. Alle gein en gebbetjes terzijde is het hier op het forum dus een beetje leven en laten leven, ook al wil ik nog wel eens kort door de bocht jakkeren.
Die 262Khz uurwerken van Bulova zijn supercool, de Curv is cool en het is gewoon een respectabele HAQ. Ik kan je zo al zeggen dat je, wanneer je een automaat koopt met een standaard ETA uurwerkje, of een Seiko 4r of zo, gewoon een minder onderscheidend stuk techniek hebt dan die Bulova.
Toch heb ik 18 van die rare automaatjes, omdat ze een zekere charme hebben. De ene automaat is de andere ook niet. Micro-rotors, lange gangreserves, hi-beat… Het kan allemaal voorbij komen.
Zie bijvoorbeeld dit, van Frederique Constant:
Waanzinnig gewoon, dat ze een palletvork, balans, balansveer, as, en hele klerezooi hebben vervangen door een trillend stukje origami van silicium.
Maar goed. Ik wens je veel plezier hier.
/Chris
Welkom bij de “club”
Welkom!
Leuk, ik ga het eens op het gemak bekijken allemaal.
Van harte welkom op het forum!
Naar aanleiding van al dat gepraat over die Bulova mijn exemplaar maar uit de kist opgediept.
Hij heeft een nieuwe batterij nodig…ga ik voor zorgen, hij is er mooi genoeg voor…
Bovendien, oude batterijen in horloges laten zitten… Dat heeft ie ook weer niet verdiend.
Supercoole dingen, die curvs, ook al is het mijn stijl niet.
Ook een mooie variant, zeker weten.
Die band is ook mooi vind ik.
Welkom Chris.
Je zult een toevoeging van het forum zijn