Dag beste horloge liefhebbers!
Na enige tijd mee gelezen te hebben, heb ik wel zin om ook af en toe mee te doen in sommige topics. Het zal vaker met vragen zijn dan met echte wetenschap, maar dat maakt hopelijk niet uit.
Mijn naam is Henri. Al best wat jaren liefhebber van polshorloges (en in mindere mate ook zakhorloges). Zowel vintage als modern vind ik mooi en mechanisch alsook quartz. Verder groot liefhebber van reizen, lekker eten (en drinken! ), muziek o.a. jazz en klassiek, filosofie, vechtkunst en nog zoveel meer. Ik heb veel te weinig tijd om alles te doen wat ik leuk vind, maar wellicht komt dat later goed, wanneer ik met pensioen ben…
Ik vind de z.g toolwatches mooi, maar vooral ook horloges met complicaties en dress watches boeien mij heel erg. Ik hou trouwens ook van vulpennen en heb er verschillende, die ik ook echt dagelijks gebruik. Niet het hele dure werk, maar gewoon mooie goede pennen.
Dat is het wel zo’n beetje voor de eerste indruk. Ik zal af en toe in de dagelijkse fotorubriek een foto van mijn horloges aan de pols maken. Ik zag dat dat gewoonte is hier op dit forum. Nu dan twee foto’s om het spits af te bijten.
Dit is mijn dagelijks horloge. Nauwkeurig, best mooi en kan alles hebben!
En deze schoonheid kwam enkele maanden geleden in mijn bezit, uit 1962 met de papieren er nog bij. En mijn vulpen voor het plaatje.
Ik verheug me erop om af en toe mee te doen en om meer kennis op te doen van vooral ook de techniek van een horloge.
Vriendelijke groet, Henri 🙋