Ook maar even voorstellen :)

Hey hallo allemaal! Bedankt voor mijn toelating op dit forum.

Ik ben Rick, ik ben 21 en ben nog redelijk nieuw in de horlogewereld.
Horloges zijn al een interesse van mij geweest sinds ik genoeg begon te verdienen om ook hier en daar een leuk horloge te kunnen betalen. Het begon eigenlijk met de nieuwere simpele horloges zoals een Armani en een Breil Milano.

Sinds niet al te lang geleden begon ik meer interesse te krijgen in de werking van vintage horloges. Ik heb een paar jaar als scooter monteur gewerkt, en iets wat niet werkt, of niet mooi meer is weer in top staat krijgen is dus altijd al iets geweest wat mij aansprak. En dan iets wat ik ook gewoon lekker in mijn kamer kan doen is al helemaal top.

Ik heb het voordeel gehad dat ik veel gereedschap zoals goede belichting, ultrasoon reiniger en wat andere basics door mijn werk al had liggen, en merk dat het jaren lang scooters en blokken uit elkaar halen en weer in elkaar zetten mij ook wel het nodige inzicht heeft meegegeven.

Ik ben nu bezig met het eerste horloge wat ik echt aan het restaureren ben. Een Tissot Seastar 783. Heb hier en daar al wat gereedschap gekocht zoals schroevendraaiers en een vrij simpele pers en ik ben erg benieuwd hoe mooi ik deze, en hopelijk volgende horloges weer kan maken.

41 likes

Rick, welkom op HF! En leuk dat je opgedane vaardigheden van de ene discipline mee kan nemen/doorvertalen naar de andere! Ben benieuwd naar de huidige collectie. Met name de vintage Tissot! Dus post vooral wat foto’s!

Welkom Rick!

Gereedschap voor scooters is misschien wat grof voor horloges, maar toch… Welkom hier :wink:

1 like

Welkom hier bij HF !
We zijn benieuwd naar de foto’s van je project.

Hé Rick, Welkom hier.
Zo te lezen ga jij een aanwinst voor het forum worden.
Veel plezier hier.

Welkom op HF Rick. Veel lees-en kijkplezier op het forum. Ben benieuwd naar je Tissot :+1:t2:

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom hier! Veel plezier.