Ook maar even voorstellen :)

Hey hallo allemaal! Bedankt voor mijn toelating op dit forum.

Ik ben Rick, ik ben 21 en ben nog redelijk nieuw in de horlogewereld.
Horloges zijn al een interesse van mij geweest sinds ik genoeg begon te verdienen om ook hier en daar een leuk horloge te kunnen betalen. Het begon eigenlijk met de nieuwere simpele horloges zoals een Armani en een Breil Milano.

Sinds niet al te lang geleden begon ik meer interesse te krijgen in de werking van vintage horloges. Ik heb een paar jaar als scooter monteur gewerkt, en iets wat niet werkt, of niet mooi meer is weer in top staat krijgen is dus altijd al iets geweest wat mij aansprak. En dan iets wat ik ook gewoon lekker in mijn kamer kan doen is al helemaal top.

Ik heb het voordeel gehad dat ik veel gereedschap zoals goede belichting, ultrasoon reiniger en wat andere basics door mijn werk al had liggen, en merk dat het jaren lang scooters en blokken uit elkaar halen en weer in elkaar zetten mij ook wel het nodige inzicht heeft meegegeven.

Ik ben nu bezig met het eerste horloge wat ik echt aan het restaureren ben. Een Tissot Seastar 783. Heb hier en daar al wat gereedschap gekocht zoals schroevendraaiers en een vrij simpele pers en ik ben erg benieuwd hoe mooi ik deze, en hopelijk volgende horloges weer kan maken.

41 likes

Rick, welkom op HF! En leuk dat je opgedane vaardigheden van de ene discipline mee kan nemen/doorvertalen naar de andere! Ben benieuwd naar de huidige collectie. Met name de vintage Tissot! Dus post vooral wat foto’s!

Welkom Rick!

Gereedschap voor scooters is misschien wat grof voor horloges, maar toch… Welkom hier :wink:

1 like

Welkom hier bij HF !
We zijn benieuwd naar de foto’s van je project.

Hé Rick, Welkom hier.
Zo te lezen ga jij een aanwinst voor het forum worden.
Veel plezier hier.

Welkom op HF Rick. Veel lees-en kijkplezier op het forum. Ben benieuwd naar je Tissot :+1:t2:

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom hier! Veel plezier.

@Zirx Haha daar kwam ik snel achter ja. Zijn echt puur de universele dingen die ik kon hergebruiken. Zoals de ultrasoon reiniger, dremel voor polijsten etc. Schroevendraaiers en het echte kleine spul heb ik nieuw besteld.

@TagEd Ik voeg wel wat foto’s toe! De Tissot is nog zeker niet mooi, moet nog opnieuw verguld worden en moet nog een nieuw glaasje in, maar het uurwerk loopt weer top!

Verder heb ik nog een US Polo Assn en een Armani Exchange beide zwart goud, en een tommy hilfiger en breil milano beide stainless steel. Ben momenteel aan het werk dus kan alleen een foto maken van de Armani.

3 likes

Welkom op het horloge forum, hier valt genoeg te leren.
Veel lees en kijk plezier!:watch:

De Seastar gaat, met de nodige TLC, weer een heel mooie worden! Mooi dat je 'm weer netjes lopend hebt! :+1:

Welkom op het forum!

Welkom naamgenoot! :wink:

Mooi om te lezen Rick. Van de scooters naar dehirloges. Je kunt nog veel leren op dit forum. :grinning:

wat gaaf, Rick! Welkom!!

Welkom Rik en succes met de restauratie :slightly_smiling_face::+1:

Welkom Rick op dit leuke en informatieve forum :grinning:Schroom niet vragen te stellen en laat dan wat foto’s zien van je project wanneer je ergens tegen aan loopt ….hier is een berg kennis en ervaring voor handen :ok_hand: om met je delen …veel succes en plezier hier op het forum :+1:

Welkom Rick :partying_face: Leuke hobby dit hoor :smiley:

Welkom…:+1: