Ook maar even voorstellen

Ik lees hier al een aantal maanden mee, dus wordt het ook maar eens tijd om me voor te stellen.
Mijn naam is Arno (48) en per toeval een half jaartje geleden via google op dit forum gekomen.
Ik had al 30 jaar een Avia Marina van mijn vader in de kast liggen.

Destijds uit de vuilnisbak gevist omdat hij voor zijn 50e verjaardag een nieuw horloge had gekregen nadat deze de geest had gegeven. Zeker geen duur klokje, maar voor mij van onschatbare waarde. Het is namelijk de enige tastbare herinnering aan mijn vader.
In een topic van @HorloG zag ik hoe hij een zelfde horloge een opknapbeurt had gegeven. Geert bood zelfs aan om naar het klokje te kijken.
Maar via via kwam ik erachter dat de juwelier waar de Avia destijds gekocht is, nog steeds zijn vak uitoefent en deze week kon ik (eindelijk) het horloge weer ophalen. Aantal onderdelen vervangen, schoongemaakt etc. en het loopt weer als een zonnetje. Sporen van gebruik nog steeds zichtbaar op de kast. Zo wilde ik het graag. Hij was bouwvakker en heeft dit horloge jaren dagelijks gedragen. Kortom een mooie draagbare herinnering aan mijn vader, dat me dierbaar is.

Maar nu ben ik vanaf mijn eerste bezoek hier een beetje aangestoken door het horlogevirus. Met name vintage klokjes hebben mijn belangstelling. Best verslavend. En de eerste aankopen zijn inmiddels een feit.

14 likes

Mooi! Goed dat je 'm in ere houdt. Veel plezier er mee en van.

Groeten
Rutger

Hi Arno,

Welkom op dit forum en ook veel plezier.
Geniet van het horloge van je vader!

Groet,
Arvid

Welkom!
Gaaf dat dat horloge nog te redden was!..
Geniet ervan!:+1:

Welkom! :thumbsup:

Mijn beste,

Arno, van harte welkom in de kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom, die is weer mooi opgeknapt :thumbsup:

Welkom op Horlogeforum, Jarno! En top dat het horloge van je vader weer in deze mooie staat is! Geniet ervan! Ik lees dat je alweer 't e.e.a. hebt gekocht. Ben benieuwd…:slight_smile:

Welkom e, mooi gedaan die klok

welkom. mooi horloge met veel herinneringen.

Welkom bij dit forum Arno,
Mooi dat je zo omgaat met deze herinnering aan je vader.
Veel plezier nog met komende vintage exemplaren.:thumbsup:

Welkom hier , alvast een mooi verhaal :thumbsup: en pas op, eens het horlogevirus je te pakken heeft, tis inderdaad verslavend :smile:

Welkom, wat een mooi horloge!

Mooi dat deze weer in ere is hersteld.
Uiteraard welkom hier.

Welkom

Welkom hier en veel plezier met dit mooi opgeknapte erfstuk!

Welkom​:+1::+1::+1:

Welkom, Arno.

Wat goed dat je je vaders horloge uit de vuilmisbak gevist hebt, zo net op tijd.
Ik ben jaloers, heb geen idee wat mijn vader en moeder voor horloge droegen. Die overleden ruim voordat ik besmet werd met het virus. Ik vrees dat de horloges mee-gecremeerd zijn.
Geniet van je opgeknapte aandenken en welkom hier.

Welkom en je horloge is goed opgeknapt!