Ook nieuw op HF

Hallo, mijn naam is Felix

Al een aantal maanden kijk ik op dit forum, met name op de markt. Altijd op zoek naar mooie dingen in dit leven. Omdat ik lees dat actieve deelname toch echt wel wordt gewaardeerd toch maar eens mijzelf voorstellen.
Sinds een jaar of drie ben ik een verzamelingetje aan het opbouwen. Niet voor het verzamelen op zich. Het horloge is gewoon zo’n beetje het enige sieraad dat een man draagt, dus mijn gedachte is dat ik dan wel voor elke gelegenheid en tenue een passend horloge wil hebben. Daarnaast vanuit liefde voor het technische wil ik van de meeste verschillende complicaties en van elke “hoofdgroep” een exemplaar. Ik zeg bewust de meeste complicaties, niet alle. Zaken als mechanische perpetual calenders ben ik qua budget nog niet aan toe.
Ondertussen ligt er in de la een duiker, een “dag en datum” in quartz (solar) en een vintage automaat, een GMT, een chronograaf, een antieke “trench watch” van zilver met een porseleinen wijzerplaatje (zeer esthetisch verantwoorde combinatie!) , een vintage dresser (NOS gekocht, heerlijk om zoiets te vinden naar je smaak!), een moderne “dress watch” handopwinder en zelfs een mechanisch horloge met een wekkertje erin! Een deel is Japans, een deel is Zwitsers en een enkele Duitser en Rus. Los van de duiker is alles <40mm. Meer dan 40mm is bij voor mijn pols automatisch afkeur. Een uitzondering daarop is de Sinn 856 UTC in zwart die ik ooit nog wil hebben. Als ik er tegen aanloop, niet actief op zoek.
Ik ben redelijk tevreden over de verzameling zoals deze nu is. Een fijn gevoel dat het niet meer zo kriebelt. Wel struin ik uit nieuwsgierigheid door het marktgedeelte van HF en volg ik verschillende veilingen op Catawiki. Op deze veiling site ben ik ooit het perfecte gouden, linnen dial Omega Constellation horloge misgelopen. De veiling had ik gewonnen, maar de verkopende partij had tijdens de veilig het horloge aan een ander verkocht, ongehoord! Geld wel teruggekregen, maar de teleurstelling zit er na 2 jaar nog steeds! Man wat was dat een prachtig horloge! Deze versie ook nooit meer ergens gezien. The one that got away…

Hartelijke groet,

Felix

26 likes

Welkom op dit mooie forum!! :+1:t2:

1 like

Welkom op het forum!

Wel benieuwd naar de collectie!

1 like

Beste Felix,
welkom op HF!

1 like

Welkom en we zijn gek op foto’s :grin::grin:

1 like

postpics

2 likes

welkom!

Welkom Felix !

Welkom bij de club.

Welkom op HF Felix

Als ik foto’s ga delen, dan begin ik met de constellation die ik dus NIET heb omdat die snuiter 'm verkocht aan een ander terwijl de veiling liep! Gedeelde smart is halve smart:

4 likes

Welkom op HF!

Welkom en veel plezier!

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Welkom en veel plezier op HF :+1:t2::smiley:

En wat betreft de eigen collectie bij deze het leeuwendeel.
VLNR:
De Nomos heb ik ter gelegenheid van het afronden van een opleiding gekocht
De Speedmaster heb ik van mijn vrouw gekregen voor ons trouwen. De FOIS is los van de reduced een van de weinige (zo niet de enige) <40mm Speedmasters.
De Alpinist past goed bij een tenue dat ik voor mijn werk draag
De Seiko Solar is het eerste “echte” horloge dat ik ooit kocht. Gekocht in de VS in een groot warenhuis met zoals je daar ooit tegenkomt 50% korting en daarover nog 50% korting met een coupon oid. Echt een paar tientjes voor betaald en ik draag 'm nog steeds met erg veel plezier!
De GMT is voor op reis, staat netjes met een leren bandje, stoer met een NATO. Kan eigenlijk altijd. Kast is niet de mooiste qua vorm en er zitten een paar rare naden in bij de lugs, maar met 37mm wel een fijn subtiele GMT.
De SKX, want SKX. uiteraard wel de japanse, met een bubble saffier glaasje.
En last but not least: de blauwe Lord Matic die ik jaren geleden zwaar beschadigd onderin een schoenendoos met oude horloges vond bij het helpen verhuizen van een oom. Ik mocht 'm hebben. Geen idee van wat t precies was. Wel eens gehoord hebbend van horloges die liepen door ermee te schudden, zag ik wel dat er achter de krassen wel een mooi wijzerplaatje zat.
Jaren lang nog zelf los in een la gehad en uiteindelijk toch maar besloten om 'm zelf wat te polijsten (om eens te proberen) een beurtje te laten geven en een nieuw glaasje erin. Het is nu eigenlijk mijn favoriet en ik ben er zeer voorzichtig mee!

Dit zijn niet alle horloges, maar hopelijk genoeg om door de community binnengelaten te worden. De rest komt ongetwijfeld wel eens langs in een gepast draadje!

Goed weekend!

6 likes

Mijn beste,

Felix, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

Welkom hier op het forum🙂

Welkom op ons mooie forum.