Ook nieuwe aanwinsten

Vandaag was het eindelijk zover.
Op de Rikketik van begin oktober had ik bij Rob een “verbouwde” SKX007 gekocht, en bij Jürgen een zwart monster, gebeadblast.
De 007 had een klein probleempje met de kroon, en het glaasje van het monster was dermate bekrast dat je maar een vaag idee van de juiste tijd had. De prijs was er dan ook wel naar…:wink: Ook die moest dus bij Rob voorzien worden van een nieuw ruitje.
En vandaag kwamen ze binnen…groepsplaatje!

En dan afzonderlijk. Voor de verbouwde 007 ben ik nog hevig aan het nadenken over een bandje. Er is een watchadoo onderweg met curved endlinks, hier op de foto draagt hij er één met rechte. Leer of rubber behoort ook tot de mogelijkheden.

Polsschot

Voor het monster was het simpel. Ik had nog een gebeadblaste originele band liggen, die ging er gelijk op en dat blijft zo…B)-

Het is mijn vijfde monster…ik moet echt stoppen…

Maar voorlopig ben ik er erg blij mee!!!X(

Dick

Gefeliciteerd, Dick! Monster leent zich idd erg goed voor beadblasten. 007 in deze stijl is niet mijn ding…, maar jij vindt 't mooi, dus geniet ervan!

Gefeliciteerd met je aanwinsten
Apart gezicht, die bezel waar de kleur uit is geblast. Net effe anders, leuk!
Die 007… Tja… Ik heb m volgens mij al eens eerder langs zien komen, op het forum of op Robs facebook pagina. Structuur op de plaat doet mw nog steeds een beetje aan ZOAB asfalt denken. Maar je hebt er in elk beval iets unieks mee.
Veel draagplezier!

PS Rob heeft voor mij mijn al eerder geblaste zwarte monster met Yobokies spul in een snowmonster omgeturnd. Kan niet wachten tot ie terug is!
Dat noemen ze hier dan geen kopie, maar een “homage” :smiley:
Wel vandaag via HF een zwart monster gekocht, miste m toch.

Hi Dick,

Mooie aanwinsten! Misschien een mooie Hammer of BOR voor op de SXX007?

Eric

Mijn beste,

Proficiat met deze eigenzinnige aanwinsten!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

EricPP Schreef:

Hi Dick,

Mooie aanwinsten! Misschien een mooie Hammer of
BOR voor op de SXX007?

Eric

Uuuhhh Eric, ik ben niet zo nozel…wat is dat?

Nieuw probeerseltje, een oyster…

Dick

Sorry, afwijking van mezelf…

Kijk eens op yobokies.com om wat ideeen op te doen, dan zie je waarschijnlijk wat ik bedoel.

Groet,
Eric

Aaaahhhhh, ik zie het. Die Beads of Rice is echt mijn ding, maar een Hammer vind ik wel mooi. Wordt bij Strapcode als Endmill verkocht…
http://www.strapcode.com/store/22mm-endmill-watch-band-seiko-diver-skx007-brushed-solid-stainless-steel-p-2620.html#.UnK_IrK9KSM

Dick

Dan is het gewoon zoeken naar de goedkoopste :slight_smile: Kijk anders ook eens op Tungchoy,com.

Eric

Die Monster is goed geworden! Ik houd wel van die ombouw acties.

Heel mooi geworden Dick! Gefeliciteerd en groetjes van zijn broertje :)-D

Die kleurloze bezel icm die lichtgroene indexen maakt hem naar mijn smaak nèt iets te flets. De andere is mijn ding niet.

Beiden wel apart natuurlijk, en zeker gefeliciteerd met je aanwinsten.:slight_smile:

Mmmmm, dacht ik ook eerst. Nu ik hem zo op de stalen band zie is hij voor mij niet te flets, maar eindelijk (als zwart monster) perfect. Met de ingekleurde bezel, zoals hij standaard is, wordt hij voor mij weer te druk…:slight_smile:
Zo zie je maar, smaken…

De 007 zit nog even op zijn watchadoo, beter dan de oyster. DIE werd te flets, te gewoon…het wachten is op de watchadoo met solid endlinks, dat wordt hem voor mij!

Bedankt heren, voor alle complimenten en goed bedoelde (en ontvangen) op- en aanmerkingen :~

Night,

Dick

Proficiat!

Apart die monster zo. Maar ik denk dat ik met lak mooier vind.

De SKX007 mod is best gaaf. Misschien een soort rubberen band met ook zo een relief? De achterkant van sommige rubberen banden hebben zo een relief. Of misschien iets van grof leer wat ook een soort textuur als de wijzerplaat heeft? Ik zou het zelf mooi vinden als zo iets aparts ergens in terugkomt. En als het kan met dezelfde kleur stiksels als de oranje wijzers.

Shark skin band misschien leuk er op?

Ik vind die SKX007 wel leuk. Ik ben vooral gecharmeerd van die plongeur/ploprof? wijzers

En toen kwam er nóg een pakje binnen…

En hoewel het natuurlijk een waardeloos horloge is, zoals we onlangs mochten ervaren ;), ben ik er toch heel blij mee.
Wel even een andere band er om gelegd, want die oude Jubilee

is natuurlijk inderdaad van niet al te hoge kwaliteit.
Gelukkig had ik nog een Super-oyster liggen…

En nu stopt het voorlopig weer!!! (Echt waar schat…:wink: )

Dick

Proficiat! Die SKX007 ziet er veeeel beter uit op oyster dan die jubilee. Heb hetzelfde gedaan.

Maar, bij jou ziet de bandaanzet er erg strak uit. Bij de oude solid endlinks van mij stak ie een beetje boven de lugs uit. Is dat bij jou soms ook zo?

Nee, niet erboven, maar hij loopt wel iets verder door dan de lugs. Ik hoop dat het op de volgende foto’s een beetje te zien is.

Dick

Man, jij bent echt een Seiko-junk!:smiley:
Maar zo in z’n pure vorm vind ik de 007 toch echt wel mooi. Ik ben bang dat ik nu ook echt voor de bijl ga met de 007…:wink:

Dick V Schreef:

En toen kwam er nóg een pakje binnen…

http://i4.photobucket.com/albums/y149/Zetter/Horlo
ges/null_zpsfa40250e.jpg

En hoewel het natuurlijk een waardeloos horloge
is, zoals we onlangs mochten ervaren ;), ben ik er
toch heel blij mee.
Wel even een andere band er om gelegd, want die
oude Jubilee

ges/null_zpsda15b138.jpg

is natuurlijk inderdaad van niet al te hoge
kwaliteit.
Gelukkig had ik nog een Super-oyster liggen…

ges/null_zpsb1be8df7.jpg

En nu stopt het voorlopig weer!!! (Echt waar
schat…:wink: )

Dick

Dick V Schreef:

Nee, niet erboven, maar hij loopt wel iets verder
door dan de lugs. Ik hoop dat het op de volgende
foto’s een beetje te zien is.

ges/null_zpsb093b80a.jpg
ges/null_zpsd72fd7da.jpg

Dick

IC, die van mij staken anders hoger uit. Heb er nu toch maar folded/open endlinks op zitten. Niet te veel bandenswappen (of dragen 8-)) en ze blijven best netjes.