Ik ben Max, en kijk al een tijdje mee hier (anoniem). Ben al tijden geinteresseerd in horloges, voornamelijk automatische militaire/duikhorloges. Waarom? Duidelijk afleesbaar, robuust. Het liefst zonder datum, al zie je dat niet zoveel. Ik geeft niet om duur, en gebruikt zegt me eigenlijk meer dan nieuw. Mijn droomklokje is misschien wel de Precista PRS-14, of een CWC Duikhorloge…
Momenteel in bezit van een simpel Citizen duikhorloge (die voorlopig nog even moet blijven). Eigenlijk voor zijn geld een wereldding, misschien ook wel een kandidaat voor meest ondergewaardeerd?
van de week Divertec bandjes binnen gekregen van Gnomon Watches (volgens mij gewoon hetzelfde als Yaffle), vind ik persoonlijk een stuk mooier dan die rubberen bandjes.
Omdat mijn nieuwe horloge (kadootje, een quartsklokje van Police, een of ander modemerk) het binnen twee weken al heeft begeven gebruik ik bovenstaande nog maar even tot die nieuwe zich bewezen heeft. Al zag het nieuwe horloge er erg robuust uit. RVS kast, waterdicht, quarts helaas, maar wel lekker nauwkeurig dus. Kroon op 12 uur. Datum is in zwarte cijfers op een witte achtergrond, dus beter afleesbaar met mijn ouder wordende ogen. Stootte hem echter van de week en nu liggen alledrie de wijzers los in de kast… Balen, dat hoort niet, mag hooguit een kras op de kast of glas opleveren. Mag dus terug naar de winkel en nu degelijk inelkaar gezet worden. Misschien ooit een hybride van maken? (ander binnenwerk) Er ligt reeds een zwart Divertec bandje met zo’n smal blauw streepje klaar voor dit klokje, een leren bandje gaat bij mij altijd na verloop van tijd “ruiken”. En eerlijk gezegd vind ik een bund bandje hmmm niet zo stijlvol. Hier een paar plaatjes van mijn bescheiden klokje.
Veel geld heb ik niet over voor mijn klokjeshobby (ben dol op mijn gezin en rij ook nog graag motor), en een hobby is ook maar een hobby. Gelukkig kan ik ook genieten van de klokjes van een ander.
Verder kan ik de voor-en-na draadjes ERG waarderen. Mooi en lekker rustig forum dit (geen puber gescheld). Dank allen!!
Hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum. Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.
En dat je ook kan genieten van een horloge uit de basis klasse, bewijst het plezier welke jij aan je horloges beleeft. Chapeau!!
Dank ook voor je lovende woorden aan dit Horloge Forum.
die Police doet me denken aan een seiko helmet. Leuke vintage. Bernhardtwatches al gecheckt? En uiteraard welkom op dit forum, van de ene vader met vaste lasten tot de ander!
Dag Max, van harte welkom hier op dit geweldige forum!
Die Citizen-duiker is inderdaad helemaal toppie; ik heb er ook een (zwarte wijzerplaat) en ben er dol op. 't Is mijn enige duiker die ik aan een Nato draag, verder vind ik een duiker horen aan rubber (maar daarover verschillen hier de meningen nogal, geloof ik).
Hopelijk wil het lukken om die fraaie Police weer op orde te krijgen. Overigens… kun je ook voor tamelijk weinig geld veel plezier aan je horlogehobby beleven. Al eens naar een Seiko 5 gekeken?
Zeker, Seiko 5 zijn mooie klokjes, voor een bescheiden budget. Het enige nadeel voor mij is dat de kroon op 3 of 4 uur zit. Ik rij motor en daarbij sta en val ik veel (allroad/offroad). Dan wil ik geen kroon hebben die onverwacht in mijn pols drukt. Voor dat doel is de Citizen en ook die Police erg handig.
Hieronder een paar plaatjes van een heel mooi gemodde Seiko 5 vind ik. Wijzerplaat in MoD stijl. Kast in PVD. Het enige dat ontbreekt is de Zulu strap.
(Die T voor tritium zou weleens nep kunnen zijn, maar op zich erg mooi gedaan)
Nee hoor, grapje Max (let op de ^^^^ tikfoutjes, om het helemaal écht te maken).
Maar ik voelde me een beetje geprovoceerd met je opmerking over “puber gescheld”. Heb dan ook wel ouder wordende ogen, maar durf me soms (te soms) nog een puber voelen.
Welkom op “ons” forum en nog veel kijk plezier gewenst. (tu)
Nee alles ok, was ook niet de bedoeling te provoceren. Hahaha
Maar als je eens rondkijkt op motor-forum.nl bijvoorbeeld (ik noem maar wat, er zijn er zoveel), daar wordt nogal eens erg ongenuanceerd gereageerd en of gescholden. Dat zie je hier niet.
Enne zolang ik vol kan houden dat ik 34 ben ipv 43 blijf ik me ook jong voelen.
Welom Max op dit forum. Ik ben zelf ook pas sinds enkele maanden lid, en het leuke van dit forum is dat er respect is voor iedereen die van horloges kan genieten, ongeacht het horloge nou tweehonderd, of twintigduizend Euro kost.
Welkom op dit mooie forum.
Ik heb gelijk een vraagje;
Hoe houdt de goudkleurige laag het?
Blijft deze een beetje mooi?
Gr,
Ron.
Goeie vraag. Ik heb de Citizen vier jaar nu ongeveer dag-in-dag-uit gedragen en het doublé van de duikring is al aardig aan het wegslijten. Je ziet het nog wel, maar het is veel bleker dan bij nieuw. Als je het vergelijkt met de kroon (die nog wel als nieuw glimt) dan is er echt een duidelijk verschil.
Zoals je misschien al gelezen had hou ik van “gebruikt”, dus dat bleke van half weggesleten doublé vind ik eigenlijk alleen maar mooier.
Met een beetje goede wil is die Police volgende week terug, ben benieuwd of hij dan wel goed inelkaar zit. duimt