Ook wel eens het verkeerde knopje beroerd op catawiki?

Vandaag een domme aktie: ik had interesse in een horloge dat op catawiki geveild werd. Met nog twee minuten te gaan, wilde ik een automatisch bod doen met een uiterste prijs die ik voor het horloge over had. Ik het bedrag invoeren en vervolgens druk ik met mijn stomme kop op het knopje bieden ipv op het knopje automatisch bod. Al met al was het een bod dat bijna 25% hoger was dan het tot dan toe geboden hoogste bod. Een voordeel: de veiling is wel gewonnen door mij. Gelukkig ging het niet om een onoverkomelijk bedrag (ā‚¬224). Aan de andere kant had een automatisch bod de prijs wellicht opgedreven. Volgende week maar een NA plaatsen over dit horloge met mijn bijzondere actie.
Maaruh: zonder domme mensen ook geen slimme mensen, toch?
Zijn er meer mensen geweest met een soortgelijke ā€˜dommeā€™ actie?

12 likes

Phiew.
Prima spanningsboog in dit verhaal. Ik hield mijn adem in dat het geen nul teveel zou zijn :joy:

7 likes

Wellicht kan ik mijn naam aanpassen naar mafkees 2ā€¦

1 like

In dat geval is een bod op catawiki volgens mij annuleerbaar

2 likes

Daar moet je gewoon heel ā€˜Zenā€™ over zijn.
Als je het horloge echt wilde zie ik geen wolk aan de prachtig blauwe hemel :+1:

PICS!! WE WANT PICS!! :grin:

3 likes

Amazon lijkt voor mij problematisch, met name Primeā€¦ als je wil kijken wat het kost incl verzenden dan zetten ze de bestelling al doorā€¦
PayPal OneTouch ook zoietsā€¦

Bij elkaar 2 Citizens en 1 Seiko aangeschaft :joy:

6 likes

Ik heb zo bijna een heftruck gekocht op BVA. Vanaf mijn telefoon had ik ā€˜opeensā€™ een bod geplaatst. Ik had nauwelijks interesse in deze heftruck en heb twee gaten in de lucht gesprongen toen ik werd overboden :smile:

16 likes

Pfffffft, daar vloog mijn espresso over het toetsenbord. :joy::joy::joy:Ik zag het helemaal voor me, die heftruck.

On topic, het is me nog niet overkomen, wel bijna, bij een veiling.

Welk horlogemerk heeft een model ā€œheftruckā€? :sunglasses::joy:

Pepsi, Hulk en Batman ken ikā€¦ heftruck, nog nooit van gehoord.

Het was een Jungheinrich. Een tillend equivalent van een Junghans misschien?

Om de pret te drukken; ik heb een agrarisch bedrijf en keek met een reden naar de betreffende veiling :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

3 likes

Ik heb een keer gehoord dat mensen keken naar camper op BVA en toen inlogde terwijl ze naar een advertentie keken. Ze hadden daardoor onbedoeld een bod geplaatst en wonnen de veiling.

De camper werd na contact met BVA opnieuw aangeboden. Als het winnende bod lager zou uitvallen dan hun bod, dan moesten zij het verschil vergoeden aan BVA. Was uit eindelijk niet aan de orde. De camper ging voor bijna tweemaal zoveel

1 like

Hebben zij toen het verschil ontvangen?
Of was ineens ook niet aan de orde?

Raar in elk geval dat er bij een bod niet om bevestigen gevraagd wordt.

Ze kwamen met de schrik vrij. Dat was hen al heel wat waard. Achteraf gezien hadden ze de camper beter kunnen afnemen en doorverkopen voor dit bedrag, maar zij hadden weinig weet van de waarde. Achteraf is makkelijk praten.

1 like

Wel handig als je verzameling echt heftige proporties gaat vertonen.

Heb er eens een horloge gekocht en later weer doorverkocht.

Of geldt dat niet :thinking: