Naar aanleiding van het item over de opzetlensjes voor je mobiel voor 2,50 euro: voor 5 euro zo’n setje bij de Hema gekocht. Macro, fisheye, groothoek.
Ongetwijfeld gaan de fotografie puristen over hun nek van de kwaliteit van de foto’s, maar ik vind het ontzettend geinig speelgoed. Nog wat moeilijk scherp te krijgen…
Van een paar van mijn klokjes een onderdeel gekiekt dat ze herkenbaar maakt.
Raad de Seiko!
10 is inderdaad de Blumo
6 is het verjaarsmodel 2nd gen Monster
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/horloges%20verzekering/01BEFFC3-AD69-4F21-BD2F-A03F313BE809_zps0glodpl0.jpg.html][/URL]
Hierna nog een foto van een (juist veel te gemakkelijk te raden) kroon met voorzetlens (aldi of action of lidl ik weet het echt niet meer) en daarna de kroon met DVD lens:
Het was veel te moeilijk om de juiste afstand tot de cameralens te houden, dus ik heb hem denk ik weggegooid. Wel een leuk experiment maar niet erg bruikbaar.
S.e.r.i.a.l. k.i.l.l.e.r.?? Nee hoor, helemaal geen zin in en de ducttape rol is gewoon Gamma formaat.
(ik wordt vrolijk van “de” engineering flowchart)
De foto’s in mijn vorige post waren vwb schoonheid beneden peil, het lensje vervormt en heeft een minimale scherptediepte. Maar het is misschien ooit wel handig voor iemand die een sterkere vergroting van iets kleins wil maken zonder dat het mooi hoeft te zijn.
Oh en het was een lume pip. edit: van die SKX
Valt best mee hoor. Leuke shots! Het is vooral verbazingwekkend dat dit tegenwoordig voor dat geld kan (icm met een goeie smartphone uiteraard). En de fundamentele beperking van macro lenzen (zeer beperkte scherptediepte) los je met een dure lens ook niet op.
Die rol leek natuurlijk zo groot door de macro
Ik heb een beetje te veel tv series gekeken dat ik duct tape en afdekplastic meteen met moord en doodslag associeer
De foto van de lens/card/ducttape was zonder voorzetlens, anders zou een beperkt aantal individuele laagjes al beeldvullend kunnen zijn (zie de foto van de perlon, je kunt de vezels gemakkelijk tellen). Het was gewoon maximaal close up met een iPhone.
Dus ik vandaag met volle moed de action in, kwartier zoeken tussen alle romm… uh ik bedoel producten. Maar nee geen macro lensjes. Uit het assortiment aldus de verkoopster