Ik was nog steeds op zoek naar een Seiko5 met witte wijzerplaat en dressy uitstraling. Er zijn zeer veel soorten maar ik kon steeds net die ene niet vinden totdat ik de SNX111 tegenkwam. Belangerijk voordeel is dat de kroon hier op 3 uur zit. Ik vind dat iets klassieker. Ook is de bandaanzet 20mm terwijl de meeste 5 jes 18mm zijn. De bandjes vind ik dan net iets te iel. Dit is het model.
Je ziet deze niet vaak en ik vind het een heel strak ontwerp. De dial is sunburst. Op de fotos is dat niet zo goed te zien. Hij wordt geleverd met stalen band maar er gaat denk ik bruin leer op.
Met het betalen ging er iets verkeerd Paypal gaf een timeout error. Hierdoor dacht ik dat de betaling niet goed was gegaan en heb ik het nog eens geprobeerd. Nu blijkt dat ik er twee heb gekocht.
Ik ga er dus één verkopen als hij binnen is. Prijs zal 70 euro ex verzenden zijn dus hou wat geld over na de kerst.
Hier nog wat plaatjes want ik kan niet wachten.
Gefeliciteerd, jammer van de dubbelkoop.
Ik was vandaag toevallig in de Kijkshop en daar zag ik een serieus mooie Seiko 5 voor €99,-. Ik kreeg gelijk spijt dat ik een andere Seiko 5 voor me pa had gekocht.
Ik weet de modelnaam niet, maar hij had de kroon op vier uur, hij had een zwarte/grijze day-date wijzerplaat en hij leek wat dikker dan de andere 5’jes in de vitrineskast. Met een snelle blik leek hij wel een beetje op een Marine Master.
Dat was een serieus mooie dresswatch, ik zou er eens naar gaan kijken als ik jou was…
Bosnialove Schreef:
Gefeliciteerd, jammer van de dubbelkoop.
Ik was vandaag toevallig in de Kijkshop en daar
zag ik een serieus mooie Seiko 5 voor €99,-. Ik
kreeg gelijk spijt dat ik een andere Seiko 5 voor
me pa had gekocht.Ik weet de modelnaam niet, maar hij had de kroon
op vier uur, hij had een zwarte/grijze day-date
wijzerplaat en hij leek wat dikker dan de andere
5’jes in de vitrineskast. Met een snelle blik leek
hij wel een beetje op een Marine Master.Dat was een serieus mooie dresswatch, ik zou er
eens naar gaan kijken als ik jou was…
En dan 99 euro betalen ipv 70? Lijkt me geen goed idee. En hij moest bovendien wit zijn en de kroon op 3 uur.
Je zal het niet geloven maar…, Dit model kocht ik 20 jaar geleden al
in Zagreb op de luchthaven. Een tijdloos ontwerp dus.(tu)
Hij heeft het bijna 16 jaar uitgehouden zonder service.
Veel plezier met deze klassieker.
Gr,
L.R.
lone ryder Schreef:
Je zal het niet geloven maar…, Dit model kocht
ik 20 jaar geleden al
in Zagreb op de luchthaven. Een tijdloos ontwerp
dus.(tu)
Hij heeft het bijna 16 jaar uitgehouden zonder
service.
Veel plezier met deze klassieker.Gr,
L.R.
Ik was ook op zoek naar een klassieker. Missie geslaagd dus. (tu)
Rasechte klassiers en toonbeeld van Seiko 5 kwaliteit (tu)
Ik heb zelf de witte (SNX111) en de zwarte (SNX113). Het mooie van beide is dat de indices en wijzers met de contrasterende kleuren voorzien zijn zodat afleesbaarheid altijd goed is.
Oh ja… de bandaanzet is trouwens 19 mm
Leuk klokje voor 99 euro bij de kijkshop, hoe waterdicht is deze en heeft deze saffierglas?
zuidwes Schreef:
http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijksho
p/zoom/KS130161z/seiko-horloge-analoog-snkf47k1-(1
30161).gif
Leuk klokje voor 99 euro bij de kijkshop, hoe
waterdicht is deze en heeft deze saffierglas?
Staat er op. 50m. En saffier heeft ie niet. Hardlex glas zit erop.
Op leer ziet ie er een heel stuk chiquer uit. Zwart bandje staat em zeker goed, maar bruin twijfel ik een beetje.
marnix.moed Schreef:
Op leer ziet ie er een heel stuk chiquer uit.
Zwart bandje staat em zeker goed, maar bruin
twijfel ik een beetje.
Ach ik heb alle kleuren wel liggen dus we zullen zien. Ik heb overigens gemaild naar de verkoper en deze heeft één order gecancelled ik zou er dus één moeten krijgen. Voordat ik dit terugkreeg zag ik echter dat men er twee heeft verstuurd. Misschien krijg ik er twee voor de prijs van één.
Dreski je hebt een PB
rien66