Oorlog tussen koper en verkoper op eBay

Beste forumleden,
Zoals ik reeds eerder meldde worden er enorme hoeveelheden fake Tissot, Casio en Seiko aangeboden in Honkong c.q. China.
Onderstaande link een voorbeeld van een ‘‘oorlogje’’ tussen een koper en verkoper.
http://feedback.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=urban-mall&ftab=AllFeedback&myworld=true
Groet,
Jan.

Vreemd dat die nog ingeschreven staat ik dacht dat je na 3 negative feedback dat je eruit lag bij ebay.

Waar heb je dat vandaan dan?

antonsv Schreef:

Vreemd dat die nog ingeschreven staat ik dacht dat
je na 3 negative feedback dat je eruit lag bij
ebay.

Ik zie verkopers die een paar honderd negs per maand (yes, zoveel) krijgen en gewoon door mogen gaan.

Wel vreemd, ik zie zelfs dat kopers met negatieve ervaringen, soms wel 5 of meer horloges bij deze verkoper hebben gekocht op verschillende data.
Je kunt n.l. maar 1x per item een negatieve feedback afgeven. En ik zie veel negatieve feedback bij steeds dezelfde koper. Dus geld hier het bekende spreekwoord : Een ezel stoot … etc.

ebay and handlanger paypal verdienen hier veel geld aan dus…

Degene die negatieve feedback geeft is een en dezelfde persoon die onder meerdere namen eBay lid is en waarschijnlijk betreft het een wraakaktie.
De keren dat hij negatief feedback geeft is n.l. direct na de afloop van de veiling. Dus hij heeft het horloge nog niet in huis kunnen hebben.
Hij krikt zelfs de prijs op middels een ander eBay lid (waarschijnlijk ook hijzelf) zodat de verkoper behoorlijk kosten aan eBay moet betalen.

Maar de beste mensen hebben dan ook voor meerdere honderden euro’s aan nep gekocht. When it looks to good to be true…

Ik hoop maar dat de Disneyhorloges die ik voor mijn dochter heb besteld in China wel echt zijn…

Lijkt wel een gehackt account of zoiets. Een nagenoeg perfecte track record tot voor kort (geen horloges ook), en nu ineens tientallen disputen. Typisch!

Hij had beter SD kaartjes kunnen blijven verkopen.

Jeetje, wat een gedoe zeg. Als ie nep is, dan kun je toch via PayPal je geld terug krijgen?

Ik heb onlangs ergens gelezen dat zo’n trackrecord opgebouwd door tientallen of meer verkopen te doen van 1 cent.
En daarna te switchen naar bijv namaak horloges.

PeterLC Schreef:

Ik zie verkopers die een paar honderd negs per
maand (yes, zoveel) krijgen en gewoon door mogen
gaan.

Ehhh… en er zijn dan nog mensen die bij dat soort figuren iets bestellen? :sunglasses:

Jürgen Schreef:

Hij had beter SD kaartjes kunnen blijven verkopen.

Dat is een goeie, inderdaad, dat was beter geweest.
Blijft het feit, dat ook ik dit 1x heb meegemaakt, een gewonnen item niet ontvangen.
Je weet niet half, wat ik allemaal heb geprobeerd om het artikel te krijgen, Ebay vele malen heb aangeschreven en nietszeggende antwoorden terug kreeg etc. Het komt er wel op neer, dat Ebay, ondanks allerlei beloften, uiteindelijk niets voor je kan betekenen, als je niet met PayPal hebt betaald. Ze schorsen, wat vlgs. de regels wel zou moeten, zulke verkopers niets eens, ook na vele slechte feedback niet. Kortom het blijft dus oppassen en eigenlijk altijd met PayPal betalen. Ik weet bij vele verkopers kan dat niet eens, terwijl dit ook eigenlijk een nieuwe regel van Ebay is en niet gehanteerd word. Het blijft ook wel een kwestie van vertrouwen, tussen koper en verkoper. Hopelijk zitten er niet te veel “rotte appels” tussen de verkopers daar op Ebay.

Eind juli dacht ik heel goedkoop een g-shock aan de haak geslagen te hebben.
Dat bleek echter een nepper te betreffen.
Aangezien de veiling op het horloge op zo’n 5 euro uitkwam en de verzendkosten het drievoudige betroffen heb ik verder geen actie ondernomen behalve een negatieve feedback.
Verkoper neemt contact op met het verzoek een nieuw exemplaar te sturen in ruil voor het verwijderen van de feedback.
Ik geef daarop aan geen interesse te hebben in nog een namaak.
Enkele weken later neemt de verkoper nogmaals contact op me als aanbod een full refund in ruil voor het verwijderen van de feedback.

Ik ga akkoord en vraag hem eerst de refund te storten. Verkoper wil echter eerst de feedback verwijderd hebben (hier wordt ik achterdochtig) maar besluit toch in te gaan op zijn verzoek.
Na verwijdering laat de verkoper weten dat het bedrag gestort zal worden maar daarna laat hij niets meer van zich horen. Jullie raden het al er wordt 0.0 overgemaakt op paypal. Een claim starten bij paypal kan niet want de termijn van 45 dagen is verstreken. E-bay gecontacteerd om ze iig op de hoogte te stellen van deze praktijken maar de verkoper bied op dit moment niets meer aan op internet. waarschijnlijk heeft hij zijn partij rotzooi gesleten en is hij onder eeen andere naam verder gegaan.

SCHERPRIJDER Schreef:

Jürgen Schreef:

Hij had beter SD kaartjes kunnen blijven
verkopen.

Dat is een goeie, inderdaad, dat was beter
geweest.
Blijft het feit, dat ook ik dit 1x heb meegemaakt,
een gewonnen item niet ontvangen.
Je weet niet half, wat ik allemaal heb geprobeerd
om het artikel te krijgen, Ebay vele malen heb
aangeschreven en nietszeggende antwoorden terug
kreeg etc. Het komt er wel op neer, dat Ebay,
ondanks allerlei beloften, uiteindelijk niets voor
je kan betekenen, als je niet met PayPal hebt
betaald. Ze schorsen, wat vlgs. de regels wel zou
moeten, zulke verkopers niets eens, ook na vele
slechte feedback niet. Kortom het blijft dus
oppassen en eigenlijk altijd met PayPal betalen.
Ik weet bij vele verkopers kan dat niet eens,
terwijl dit ook eigenlijk een nieuwe regel van
Ebay is en niet gehanteerd word. Het blijft ook
wel een kwestie van vertrouwen, tussen koper en
verkoper. Hopelijk zitten er niet te veel “rotte
appels” tussen de verkopers daar op Ebay.

Zelf meegemaakt met een verkoper ergens in Azië met een feedback van 25.000 positieve stemmen (99,8%). Twee bestellingen gedaan. Maar na een maand nog niets ontvangen. Het was mijn eerste aankoop vanuit dat werelddeel, dus ik had geen ervaring met de levertijd. Na die maand toch maar eens gaan kijken waar het bleef. Toen kwam ik erachter dat de beste man sinds een maand alleen nog maar verkocht en niets meer leverde met als gevolg honderdern negatieve feedback. Helaas was de termijn voor een dispuut bij PayPal nog 30 dagen, dus helaas, niets ontvangen. De verkoper had zo even nog lekker gecashed voordat zijn account automatisch opgeheven werd.