Oorsprong uurwerk zakhorloge

Kan iemand dit cylinder escapement uurwerk thuisbrengen? Zie ook de kleine merktekens die zich onder de balans bevinden en het nummer op de kast. Op
Elke suggestie is welkom.
Peter

Als aanvulling: op één van de bruggen wordt “swiss made” vermeld.

Van wat ik kan zien doet het mij denken aan een FHFH 11", die werd destijds door heel wat fabrikanten gebruikt als (basis)uurwerk.

https://ranfft.org/caliber/5376-FHF-11

2 likes

Dank je, OldHeritage.
Als ik vergelijk (zie aanvullende foto’s) zie ik toch nogal wat verschillen met de FHFH 11".
Ik heb eens gemeten en kom op ligne 15 1/2.
Op het stofdeksel zie ik ook nog een merkteken. Herken je dat soms?

Op deze foto ziet het er wat anders uit inderdaad. Helaas delen veel uurwerken uit deze periode een heel gelijkaardige blauwdruk. Het logo herken ik niet direct, ik moet nog eens even wat rondsnuffelen :thinking:

1 like

Deze laatste foto geeft volgens mij alleen het logo van de kastmaker…
Veel verder komen we niet, denk ik.

Heb een oude gouden zakhorlige van mijn overgrootvader . Heeft iemand hier verstand van?

Hallo Dksdks,
Je kunt het beste een nieuw topic aanmaken en foto’s meesturen.
Wellicht kan iemand dan reageren.
Groet, Peter

Hi peter, kk vindt dst hiefcwat lastig. Ik hfb wat houox vdn efnnoud joyden zdkhoyloge vdn mijn overgrootvader. Maarcweet niet hoe die hier te plaatsen

Kun jij die hier plastsen. Kan ze wel viaxwhatsspp sturen

Je bent helaas nog niet lang genoeg lid, over een dag of 2 bezoeken kan je dit wel.

Dus ik kan hier geen hoto plaatsen?

Nee over 1-2 dagen bezoeken pas.

Klopt, en ook daarover kan ik niet dadelijk iets terugvinden. Ook voor het uurwerk heb ik nog geen 100% match kunnen vinden helaas.

1 like

Misschien kun je een volledige foto plaatsen?

1 like

Dank voor het mee speuren!