In februari 2007 brachten mijn vrouw en ik een bezoek aan het atelier van Dhr van der Klaauw, destijds nog gelegen bij zijn huis in Heerenveen.
Bij het zien van al dat moois, werd ik natuurlijk zeer hebberig.
Vooral het Astrolabium was niet te versmaden, maar budgettair (ca. 36K) iets boven de begroting.
De Orion CK3 lag dan ook qua begroting meer voor de hand en 2 weken later was nummer 44 dan ook in mijn bezit.
Afgelopen weekend vierden wij onze 25-ste huwelijksverjaardag, hetgeen reden was voor een korte vakantie op het landgoed "de Klinze"in Oudkerk.
Zoals jullie wellicht weten, ligt dit in Friesland en dan ga ik natuurlijk iets proberen te regelen.
Wel een mailtje was aan Christiaan was voldoende, om van harte opnieuw voor een bezoek aan zijn nieuwe lokatie te worden uitgenodigd.
Afgelopen maandagmiddag was het zover.
Wij werden in zijn nieuwe atelier ontvangen, om te beginnen in de showroom.
Dit zijn enkele impressies van zijn klokken, hetgeen ware meesterwerken zijn qua ontwerp en techniek.
Mijn echtgenote en de Maestro zelf
Displays met zijn collectie horloges
Mijn horloge had de afgelopen jaren natuurlijk wat geleden en werd door een assistente gepolijst en van een nieuwe band voorzien uiteraard is dit allemaal service.
Mijn horloge ziet er nu weer als nieuw uit, kijk maar
Men kan zijn horloge ook upgraden door bijv. een nieuwe rotor te laten plaatsen.
Ook nog een impressie van zijn Tourbillon , welke nog in de ontwikkelingsfase zit.
Wij hebben ongeveer anderhalf uur zitten praten over horloges en wat dies meer zij. De tijd is omgevlogen.
Een anekdote wil ik nog aanhalen:
Een klant had pas een nieuwe Astrolabium en liet deze in de badkamer vallen. Het glas natuurlijk in duizend stukken en het uurwerk vol met glas.
Deze reparatie werd als service uitgevoerd en binnen 3 dagen had de klant zijn horloge terug.
Bij het vertrek kregen wij nog een aantal tijdschriften, dus onze dag kon samanvattend niet meer stuk.
Afsluitend willen wij Christiaan dan ook hartelijk bedanken voor de genoten gastvrijheid.
Het was meer dan de moeite waard.
Jan en Mary Jansen