Op de seconde

Her en der duiken topics op waarin de forumleden melden
hoe precies hun horloge loopt danwel hoeveel ie afwijkt.

Nu vraag ik me af, waar zetten ‘seconde-jagers’ hun horloge mee gelijk?

Met het radiosignaal an de in Duitsland staande atoomklok.

Met mijn Junghans mega 1…:slight_smile:

Atoomklokken via teletekst, internet, gesyncte smartphones, radiogestuurde klokken & horloges. Mis ik nog iets?

Zelf pak ik meestal m’n reiskameraadje met waveceptor. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,205025,205025#msg-205025
Makkelijk nauwkeurig aflezen met een digitale display.

Met Casio Wave ceptor

Werkt prima http://timeticker.com/

Menno

Ik gebruik het klokje op m’n bureaublad en vervolgens let ik er niet meer op omdat het overgrote deel van de collectie quartz is. Komt wel weer bij de overgang van zomer naar wintertijd en vice versa.
Automaatjes iets vaker. De Elysee loopt een paar minuten per week voor en mijn Tissot pakt +5 a 6 seconden per dag. Deze laatste zet ik dan een half minuutje achter zodat het maar 1x in de 2 weken hoeft.
Ik vind het niet zo interessant hoeveel afwijking er in zit.

Het is natuurlijk wel hartstikke knap als de afwijking minimaal is bij een mechanisch horloge maar dat mag je ook verwachten vanaf een bepaalde prijsklasse en dan wordt het natuurlijk wel belangrijk.

Mijn Seiko Spirit Solar.(tu)

Kijk, hier kan ik wat mee!

Doet tie het nog goed…die Spirit:~ Ik heb al weer spijt…:frowning:

Een atoomklok aan de muur, een in de doos (of om de pols ;))

Ik heb ook wat gehoord dat ze in het ISS ruimtestation een signaal gaan uitzenden om klokken en horloges te besturen het eerste met Foris horloges zal het nog een keer gaan opzoeken.

Hij loopt nog uitstekend en draagt heel comfortabel.
Hoe kan het ook anders … Seiko.

Met dat blauwe klokje links en dat zet zichzelf weer gelijk met een cesium klok in Frankfurt.

Roep eens een merk, type etc. als je wilt Rainer???

Louis,

als je een atoomklok gestuurd klokje wil, kijk eens bij de kijkshop, inclusief een weerstationnetje, weet je qua weer, ook gelijk hoe laat het is :smiley:

En met je freebees van BP kost het je ook nog eens niets.
(met freebees heb ik mijn 2e casio gekocht…:))

Groet
Herman

Met deze:

…al anderhalf decennium lang… spotgoedkoop !

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Met (net als Hennie) een radiocontrolled Junghans Mega-1:

Rainer B. Schreef:

Een Atmos als boekensteun…

Snob. ;);):wink:

louis Schreef:

Roep eens een merk, type etc. als je wilt
Rainer???

Er staat op “Atlanta radio controlled”. Ik heb um in Zwitserland gekocht voor 20 frank of zo en het is een prettig ongecompliceerd klokje. Ik kan er op internet niets over terug vinden, kennelijk is het een klein merk of een kleine serie.