Al een tijdje lees ik hier mee, dus nu werd het toch tijd om me even voor te stellen.
Justin, 26 jaar oud. Sinds een jaar of 3 wat actiever bezig met de horlogehobby. De verzameling is begonnen met een Longines Hydroconquest welke ik, na het lezen van de nodige informatie op dit forum, als eerste aankocht.
Met deze eerste serieuze aanschaf had ik wel gedacht even te zijn ‘genezen’, maar oh wat zat ik er naast. Binnen een paar maanden werd ik verliefd op de Seiko Cocktail Time. Omdat het een limited was die ik pas vrij ‘laat’ ontdekte, snel de koop rond gemaakt met een van de weinige dealers die hem nog nieuw en voor list had in NL.
Hierna is het een tijdje wat rustiger aan gegaan met de aankopen, het enige wat ik voor mijn gevoel nog miste was een lichte/witte wijzerplaat. En toen kwam dit jaar ineens de Seiko Sharp Edge in Shironeri White uit, wederom op slag verliefd. Precies wat ik zocht tussen Casual en Chique in, met een lichte plaat en niet te groot. Meteen bij het uitbrengen in Nederland heb ik hem aangeschaft en was daarmee misschien wel de eerste die hem om de pols had.
Enfin, tot zover mijn horlogereis waarbij ik veel gebruik heb gemaakt van de kennis van dit forum.
Voor begin volgend jaar staan er nog wat dingen op de de planning, al die losse dozen moeten worden vervangen voor een nette horlogekist, deze besteld bij Fish & Father welke ik ook via dit forum heb gevonden. En omdat dit model ruimte heeft voor 4 horloges en mijn collectie pas uit 3 horloges bestaat… en er 1 was die mijn aandacht al een tijdje trok… ach, hebben jullie al door waar dit naar toe gaat?
Als ik dit zo allemaal doorlees dan heeft dit Horlogeforum me al genoeg geld gekost, dus misschien kan ik me na het aanmaken van dit topic misschien maar beter weer meteen afmelden
Ik wens jullie allemaal een fijne en veilige jaarwisseling
Welkom op dit mooie - en ook geldverslindende - forum! Ik kwam na mijn aanmelding drie jaar geleden al snel tot de ontdekking dat dit forum de ‘honger’ naar horloges alleen maar voedt hahaha. Dus als je je nog wilt afmelden, zou ik dat nu doen. Anders ben je hopeloos verloren
Jij ook. Een veilige jaarwisseling wens ik niemand toe, omdat zo’n beetje alles wat leuk is een element van onveiligheid heeft. Sterker nog, dit kon wel eens één van de veiligste jaarwisselingen ooit worden, en ik vind er geen reet aan zo.
Maar goed, mooie verzameling. Hoe draagt die Sharp Edges? Blijft ie ook zo mooi? Ik heb ergens gelezen dat er DiaShield op zit, maar ik weet het niet zeker meer.
Nee. Ik vroeg me af of de naam nog ergens voor stond? Hydro…
Is dat dan een speciale uitvoering? Sinn heeft bv ook een hydro type. Die is dan met olie gevuld. Vandaar mijn vraag.
Sowieso mooie horloges heb je.
Ah zo! Ik denk dat Hydro in deze verwijst naar het “duikers” type, er is ook een Conquest Classic. Maar er is vast iemand op dit forum die dat zeker weet.
Welkom hier en mijn complimenten voor je keuze in horloges! Je hebt een duidelijke smaak, erg vergelijkbaar met die van mij overigens, en voor iemand die pas net start heb je écht een leuke collectie