Vooruit, nog even een last minute NA dan om een bewogen horloge jaar af te sluiten.
Bewogen omdat er toch behoorlijk opgeruimd is, deels omdat ik wat meer rust in de collectie wilde maar vooral ook omdat ik telkens terug greep naar dezelfde horloges en de rest vooral rondjes draaiden op de winder.
En dan heb je zomaar halverwege December van het serieuze spul enkel nog een Big Pilot 43 , Portuguese 7-days en een Exp II over. (Oh , en natuurlijk de Maen en Wise)
Voor velen ongetwijfeld een meer dan prima verzameling.
Maar…
Toen een tijdje terug de blauwe IWC Ingenieur werd aangekondigd had ik mijn keuze al gemaakt, na de opruimactie zou die er komen , ik had al de Ingy Aqua , inderdaad , had (lang verhaal)
Dus , gisteren naar de andere kant van het land afgereisd richting de prachtige IWC Flagship Store in het altijd pittoreske, landelijk gelegen, Amsterdam.
Uitstekend geholpen door een vriendelijke dame, mocht alles uitzoeken, passen en bekijken en om de keuze nog iets lastiger te maken werd ik nog even uitgenodigd om boven een Portugese zelf samen te stellen uit verschillende wijzerplaat kleuren, banden etc… erg mooi gedaan en je krijgt een in beperkte mate een redelijk uniek horloge.
Dus…
Wat heb je dan, keuzestress, want ja, die Ingenieur had ik al (lang verhaal ja) dus hetzelfde horloge opnieuw? , die Portugese is ook prachtig…
Dus loop ik nog even de straat in om te laten bezinken en bezoek ook nog even de Omega boutique die een paar meter verderop zit om toch eens te kijken naar de nieuwe FOiS. -we waren er toch dus waarom niet.
Op de foto’s en in de online reviews is die toch ook wel heel erg mooi…
Ook hier onder het genot van een kop koffie en een schaaltje macarons keurig geholpen door Jesse, leuke kerel met passie voor het merk, nam alle tijd ondanks de drukte en probeerde niet te hard te willen verkopen wat ik wel kan waarderen.
Ondertussen ook wat andere opties omgehad , de Bronze-gold titanium Seamaster, ga die in het echt zien! Prachtig met die groene plaat.
Enfin, je snapt het al, ik ben met de FOiS en een fles champagne naar buiten gelopen
Want…?
Variatie, de Speedmaster heeft nooit echt op mijn radar gestaan tot nu…
Een chrono naast een GMT en de beide IWC’s is een prima aanvulling op iets wat ik nog niet heb en zeg nou zelf., hij is mooi, mijn First Omega in Achterhoek.!
Beetje kansloos natuurlijk om in de meest sombere tijd van het jaar mooie buitenfoto’s te maken maar we doen het er maar mee, mijn skills liggen duidelijk niet in fotografie.
En die Ingenieur dan.?
Die zal er vast nog wel komen, eerst weer even sparen.
Mooie jaarwisseling allemaal en pas op met de vingers !