Op de valreep: wintertijd!

3 likes

nou, zijn jullie al druk bezig met je horloges terug te zetten? Geen tijd te verliezen! Oh wacht, wel, een uur dat we kunnen verliezen. Badum tsss.

Mijn Quartztet weer netjes gelijk gezet

we krijgen er een uur bij…

1 like

Dat bedoelt @koekoek waarschijnlijk ook. Je kunt een uur verliezen, zonder dat je deze daadwerkelijk verliest.

2 likes

Yup zojuist deze monumentale actie gedaan voor mij collectie…van 1 :joy:

2 likes

Ik heb tijdens m’n nachtdienst een uur langer moeten werken vannacht.

1 like

Wordt dat betaald?

Jazeker. Stond een uur langer ingepland.

Ik een uur langer weekend :tada::confetti_ball::balloon:

1 like

Lang leve de dst instelling op de G-shocks. Alleen handmatig de quartz verzetten en op de padi turtle.

Oh, en de swatch van mijn vrouw… En de wekkers van de kinderen, en de klok in de woonkamer en van de magnetron. Oh, en niet vergeten van de auto’s. De zondagochtend is weer goed besteed.

ik heb deze maar omgedaan dat scheelt weer een secondewijzer gelijkzetten

2 likes

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, moet ook een Astron handmatig van zomertijd naar wintertijd worden verzet. Hij synct de tijd en tijdzone wel zelf via GPS, maar omdat zomertijd een door ons bedachte afwijking is van de werkelijke tijd, moet hij wel weten wat hij moet weergeven.

Is overigens een makkelijk klusje: je geeft aan dat DST (Daylight Saving Time) uit moet, en hij verzet zich netjes een uurtje terug. Blijft magisch.

2 likes

weet je zeker dat er niet nog een auto functie opzit ?
bij deze Casio kun je kiezen tussen DST ON/OFF of AUTO
wist ik eerst ook niet ik dacht dat AUTO te maken had
met automatisch verbinding maken…

casio WV 59-E

had inderdaad niet verwacht dat je dat nog handmatig moet doen met zo’n klok. maar zag het inderdaad terug in de handleiding… Wel een prachtige klok!

Nee, geen automatisch DST.
De Casio doet dat via radiocontrol (correct me if I’m wrong).
Komt in elk geval niet van de satelieten.

Ik heb een uur overwerk geschreven :sunglasses:

1 like

Tijdje geleden een fascinerend boek gelezen over dit onderwerp: http://www.seizethedaylight.com

In addition to energy, accidents, and crime, daylight saving time affects a very wide variety of other, often unexpected areas, from Mid-East terrorism to the attendance at London music halls, voter turnout to gardening, street crime to the profits of radio stations.

Ik weet niet of ik er een heel boek over zou willen lezen (mijn leeslijst is me al te lang) maar een artikel of samenvatting zou wel aardig zijn eigenlijk.
In de lente verheug ik me altijd wel op dat het langer licht is 'savonds, maar dat is natuurlijk verbonden aan het weer, waardoor je veel meer buiten kunt doen, zowel aan ontspanning of klussen.
Het omschakelen heb ikzelf geen enkele last van.

Bij deze: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=4572036