Op doorreis, Rolex Precision uit 1934

Ik heb het verzoek gekregen om voor iemand een horloge te verkopen. Hij is dus niet van mij, maar ik vind het zo’n mooi horloge dat ik gewoon even wat plaatjes met jullie wil delen.

20150707_213334

20150707_204750

Chronometer uurwerk, adjusted to seven positions (ik had tot gisteren nooit meer dan zes gezien). Bijzonder, een witte balanssteen.

20150707_204054

20150707_204434

Het is een reference 3762, mocht iemand informatie hebben over dit model of een andere kunnen vinden dan hoor ik dat graag want ik heb nog geen tweede kunnen vinden.

Maar wat een plaatje… :heart_eyes:

7 likes

Hij is inderdaad mooi :heart_eyes:

Hij is inderdaad erg mooi.

Doet me qua ontwerp meer aan een Fifties denken.

Wat is de diameter (33-34?) & waar gaat hij in de verkoop?

Je ziet ze idd niet vaak “gewone” precisions.
Deze is uit 1951, toen vonden ze afregelen op 6 posities genoeg :wink:

Hij is 33mm en een beetje, ik ben er eerlijk gezegd nog niet uit waar hij in de verkoop moet.

Ik zou hem hoe dan ook even showen op VRF om te kijken wat voor info je krijgt, liefst met iets betere foto’s.

Hij roept bij mij ook niet direct ‘1934’ op, maar de echte kenners zitten daar.

Heel mooi idd. Kan je aan de hand van het serienummer het exacte jaar niet traceren?

Ik denk dat @gschoots dat ook gedaan heeft: het nummer 56211 boven het reference nummer dateert 'm (volgenscde officieuze tabellen) op 1934. Nu heb ik zelf geen rolexen, maar ik meende dat het serienummer meestal tussen de lugs gegraveerd was?

Lijkt wel wat op die van mij.

2 likes

Hij is inderdaad prachtig. Ik zou niet zeggen dat hij zo oud is. 33 mm en een beetje is huge voor die tijd en ik vraag me af of ze gesigneerde kronen hadden in 1934. Maar volgens de “lijsten” dus wel…hmmm

Mooi maar volgens mij is de wijzerplaat wel een re-dial.

1 like

Mijn vader heeft er eentje van mijn opa met stalen kast, ik schat uit de periode 1945-1950. Een erg mooie vrij tijdsloze stalen kast. Wat is de waarde van deze vroege Rolex klokjes? Wat is de vraagprijs voor deze?
Als ik bij mn vader ben zal ik eens een foto schieten van het betreffende horloge en hier toevoegen aan het draadje.

De waarde van dit soort dress watches is vrij beperkt: euro of 1000 max.

Wow ik wist dat ze niet zo erg veel waard waren, maar zo weinig? Weet je het zeker?

Heb er stuk of 4 gehad en verkocht voor dit soort prijzen (in goud)

1 like