Op doortocht, leuk verhaal weer

Een werkcollega z’n Citizen Diver had een batterijwissel nodig en hij wist me ook te vertellen dat hij een ander horloge opgegraven had aan de kust met zijn metaaldetector. Het zat 40 cm diep… Ik was wel zo benieuwd dan…
Het bleek om een simpele Swatch Irony uit 1993 te gaan zonder batterijdeksel, het horloge mist verder enkel zijn cabochon, heeft een deuk in de zijkant en ziet er verder verbazend goed uit na een reinigingsbeurt. Heel voorzichtig oxidatie weggehaald van batterijklemmen, batterij erin, en het uurwerkje loopt dan nog ook :stuck_out_tongue:
Nog wat foto’s van de Citizen waar vroeger, voor mijn collega zijn dive-computer had, echt mee gedoken werd (en dan ook de nodige krassen heeft) en het Swatchje :smile:

5 likes

Zo zie je maar weer, die Swatchjes zijn sterker dan je denkt. Die dekseltjes kun je gebruikt wel op eBay vinden, volgens mij en er ontbreekt ook het gekleurde (donkerblauw of zwarte) pareltje bovenop de kroon. Er zit ook een Zwitserse bandjes verkoper op eBay die OEM Swatch horlogebandjes verkoopt, op die zou een mooie donkerblauwe goed staan, denk ik.
Indien gewenst, op te vragen via PM. Ik zag net wel, dat hij belachelijke verzendkosten berekent. (€ 9 voor enveloppenpost?)

Dat bedoel ik dus met cabochon. Het is de mijne niet, maar er is me wel gevraagd op zoek te gaan naar het ontbrekende dekseltje, type QIBC, als ik het correct heb. Iemand zoiets liggen, geef een seintje aub!

Ah, heb ik weer wat geleerd (nu nog onthouden!) :blush:

1 like