Op een wristshot lijkt je horloge groter dan hij in werkelijkheid is.

Klopt!

Dit is wel hoe ik het dragen van mijn Pie Pan voor mezelf verpest heb ja. :sob:

2 likes

:grin:
Die heb je toch niet daarom weggedaan? Ja, veel vintage horloges zijn, naar today’s standards, best wel klein en in een spiegel is dat extra confronterend. In de spiegel staan mijn 1521jes en 39mm Carrera mij het best. M’n vintage Omegaatje ziet er dan tamelijk ielig uit. Nou ja, doe ik 'm niet voor weg hoor. :blush:

2 likes

Jawel :smiling_face_with_tear:

Zo geweldig op foto’s en op de pols, zo’n kinderhorloge als ik in de spiegel keek. Ik kon er uiteindelijk gewoon niet aan wennen, hoe mooi het ding ook was. It’s not you, Connie, it’s me. Gelukkig heeft @Climholland geen last van deze vervelende psychische aandoening.

Hiernaast lijd ik ook nog aan de syndromen “horlogebandje moet bij schoenen passen” en “duiker kan niet bij overhemd”.

3 likes


Hier een 36mm ;). Die uiteindelijk in de spiegel mij te klein oogde.

3 likes

Jij kan het beter verwoorden :ok_hand:
Topic titel gewoon aangepast.:wink:
Ik leer er nu ook van dat de lens op de meeste telefoons dus ook groothoeklensen zijn en er daardoor een vertekend beeld is .

Wat een verschillen zeg :+1:

:face_with_peeking_eye::face_exhaling:

Oei dat is zonde want zo op de pols toch echt prachtig :boom:

1 like

Er is hier nog iets anders aan de hand, namelijk hoe breed je pols is, verandert als je je pols omdraait. Meet maar eens hoe breed je pols is als je naar je horloge kijkt, en draai dan je horloge om en meet dan hoe breed je pols is. Bij mij scheelt dat een hele centimeter in de breedte.

3 likes

Scherp! Nog niet eerder aan gedacht

Je hebt helemaal gelijk. De bewoording was niet juist.
Mijn telefoon schakelt afhankelijk van de afstand over op een andere lens. Heel vervelend als je iets dichtbij wilt fotograferen, dan schakelt ie wel eens om op het moment dat je net wilt afdrukken.

2 likes

:+1: :beers:

House Md GIFs - Find & Share on GIPHY

Ik leef met je mee. :grin:

O.k., nu wordt 't echt ingewikkeld…
:sweat_smile:

2 likes

Je bedoelt “en draai dan je pols om…” ?

Ja.

1 like

Wrist shot:

Spiegel:

Toch wel een verschilletje ja :joy:

5 likes

Whoooow :wink:
Dit is precies wat ik bedoel.

2 likes

Dit is wat de groothoeklensjes doen. Hier kun je met telefoontjes eigenlijk niet omheen. Een duur objectief of een zgn. technische camera is de enige manier om het goed te doen. Maar dan ben je tig K verder. De manier met smart phone is dan van groter afstand fotograferen en dan croppen, dan heb je de minste optische vertekening.

1 like

3 likes

Nog een voorbeeldje

2 likes

Ik snap m ja!


(37mm)

2 likes

2 likes