Op naar de juwelier

Soms zie je horloge’s die je dan net even gemist heb…zo ook vanochtend. Even na het bootschappen doen kijken of er nog nieuws is en ik kwam een nieuwe certina tegen (heb ik vele horloge’s van) dus ben een fan van dit merk maar ik zocht een nieuwe…
Ik dacht aan een automaat en kwam deze tegen:

Ik ga dus even naar mijn huisdealer met de vraag of ik hem kan zien op zicht. Hij besteld ze dan en als de verkoop niet doorgaat dan kan hij retour!
Ik zat ook te twijfelen tussen een andere automaat maar deze is ook nog eens stoer wat vinden jullie van deze certina?

(met stalen band al wil ik voor de heb de rubberen band ook wel hebben valt wel op ;-))

=DG=

Mijn beste,

Ziet er buitengewoon goed uit!! Oogt sportief met een vleugje chique!!
Mooi gepositioneerde sub dials, en ook de positie van de datum vind ik niet storen.
De optie van de tweekleurige rubberband met opdruk Certina oogt eveneens zeer fraai.

Doch voor wat de prijs / kwaliteit verhouding betreft: dat laat ik graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Als jij hem mooi vindt: doen!
Ikzelf vind het wat rommelig:
wijzer met rechte pijl, wijzer met bolling, wijzer als stokje
en wijzer met rondje.
cijfers hoekig, cijfers rond,
knoppen met zwart en kroon weer zonder zwart,
drie pukkels rechts en eentje links,
ronde indices van verschillende grootte (tenzij gezichtsbedrog)
Alsof de ontwerper de weg kwijt was.
Dus niet voor mij, deze Certina, veel geld voor een rommelig geheel.
Maar stoor je vooral niet aan mijn mening; als jij dit allemaal prachtig vindt: doen.

De kwaliteit is goed, de prijs best fors imo.

Moet je zeggen dat ik deze niet tegen vind vallen. Robuust, maar met klasse en stijl. Hij zit wel in een prijsklasse waarbij de concurrentie groot is. Maar ik kan me zeker voorstellen dat je valt voor deze duiker.

hcptdg Schreef:

De kwaliteit is goed, de prijs best fors imo.

Oef, dat is inderdaad best een forse prijs (voor wat de Swatch Group zelf een “middle range” merk noemt). En inderdaad ook een wat rommelig geheel. De aangehaalde “strenge ISO 6425 standaard” is overigens de doodnormale 200m (+25% variantie + temperatuurwisselingen) norm. Maar, à chacun son goût, dus ik hoop dat je hem mooi vindt (tu)

Heb je voor die prijs al geen mooie Omega duiker vroeg ik me af ?
Of desnoods nog een klein beetje opleggen ?

Als je hem ooit wil flipperen, ga je van een Omega beslist meer krijgen dan van een Certina.

Fraai horloge.
De verschillende accenten maken hem voor mij niet
rommelig maar lijken de aandacht vast te houden.

Speels, sportief en een vleugje chique.

En op die rubberen band vind ik het helemaal een plaatje.

Maar die prijs??? Iets teveel van het goede volgens mij.

Kwaliteit zal zoals alle Certinas goed zijn , voor mijn polsjes wat te groot , beetje rommelig idd ( als jij m maar mooi vind ) en vind de prijs ook wel beetje hoog , maar als t horloge om je pols zit weet je meteen wat te doen.
S6 met kiezen !!(tu)

Marc-B1 Schreef:

Heb je voor die prijs al geen mooie Omega duiker
vroeg ik me af ?
Of desnoods nog een klein beetje opleggen ?

Als je hem ooit wil flipperen, ga je van een Omega
beslist meer krijgen dan van een Certina.

Dat dacht ik ook, als eerlijk ben :wink:

Voor dat geld zou ik de seamaster kopen die nu te koop is op dit forum. Mooier, rustigere uitstraling, en beter voor de restwaarde.

ik zou de klok eerst in het echt willen zien voor oordeel.

op zich een stoere duiker, en iets overpriced (wel nieuw)

De Omega Seamaster vind ik mooier, vooral de 300m Chrono diver.

Ik vind het een mooi horloge maar voor die prijs genoeg concurrentie.
Vind jij em mooi en heb je het er voorover om die prijs te betalen , dan gewoon doen.

Helaas eigenaar vd dealer is op vakantie alvorens ik weet of hij hem heb of kan bestellen op zicht. w8 geduldig af wordt vervolgd…

Ziet er wel sportief uit, en mag van me wel wat druk zijn in dat opzichte. Maar voor dat geld niet aan mij besteedt.