Niet te snel opgeven.
Waarvoor uiteraard dank. Dat is zeker ook een optie die ik in mijn achterhoofd houd. Voor jouw doen zijn de bollen supergroot. Een centimeter of 2-3 voor de kleinere planeten tot iets in de buurt van 8-10 centimeter voor Jupiter en Saturnus. Alleen de maan wordt priegelwerk. Rond de centimeter als ik het goed heb.
Het glimt mooi, maar het is nog steeds plastic . Maar inderdaad, er zijn ondertussen genoeg manieren om de afwerking steeds beter te krijgen
Met zo een project kan je beter kijken naar iemand die de planeten in metalen ballen kan vervaardigen.
Dat zou erg mooi zijn inderdaad en in de werkplaats bij ons op de UT ook prima te doen. Het probleem is alleen dat dat veel te zwaar gaat worden voor mijn ontwerp…
Je kan ook nog voor een lichte houtsoort zoals
Balshahout kiezen, denk dat dat toch een stuk mooier is dan een 3d geprinte planeet. Vind persoonlijk dat 3d elke ziel uit een voorwerp trekt en die van Eisinga zijn ook van hout
Maar dat komt wel goed, er zijn na een snelle zoektocht toch bedrijven die holle metalen ballen verkopen in diverse diameters. Google maar op hollow metal balls. Er is zeker een bedrijf die jou van planeten kan voorzien en onze Picasso @stefanketelaars heeft al ervaring met het schilderen van de aarde op metaal, dus dat zal wel goed komen.
Er zijn nog een hele hoop andere websites. Succes!
Wat is de exacte diameter? Ik ontferm me wel over de wereldbol dit weekend.
Stilletjes geniet ik van de updates over dit project en de input, meedenken en meehelpen van HF’ers. Ik blijf het volgen. Donders mooi
Dit project wordt steeds leuker!
HELD!
I see what you did there. Je probeert me gewoon sneller te laten werken aan dit project
Maar ik ben erg benieuwd. Ik ga de planeten niet op schaal maken, omdat anders jupiter en saturnus veel te groot worden vergeleken met de rest. Ik hade de formaten nog niet precies gedefinieerd, maar laten we het hierbij maar gewoon vaststellen op 4cm voor de aarde en venus, 3cm voor mercurius en mars, en 8 cm voor jupiter en saturnus.
Dat is helemaal super!! die heb ik nog een op voorraad, hoeft alleen nog maar afgewerkt en geschilderd te worden.
dikke ballermove hierzo van Stefan… stiekum signeren t.h.v. NL en echte collectors item in de toekomst!
Super man, ben erg benieuwd
Wauw, 3 cm Ik dacht aan rond de 10 cm maar 3 zie ik er zo niet aan af, hulde!!
Nice Wat voor materiaal print je mee? ABS of PETG?
Gewoon simpele PLA
Nice. Die nabewerking maakt dan wel echt het verschil. Ik kan me voorstellen dat de primer mooi alle oneffenheden opvult.
het grootste verschil zit in de laagdikte ten opzichte van jou print. Want ik gok dat jij hebt geprint met laag hoogtes van 0,2/0,3mm? Met mijn print zijn deze hoogtes een factor 10 kleiner waardoor je veel gedetailleerder kan printen. Een ander verschil is de manier van printen. Ik heb de wereldbol gehalveerd waardoor je geen overhang hebt tijdens het printen.