Op pad in Zwitserland: Zenith!

Leuk Koen!
En toevallig qua timing.
Veel plezier nog!

2 likes

We zijn elkaar niet tegen het lijf gelopen Koen. Wat een toeval dat je ook net nu in de buurt zat. Veel plezier nog!

1 like

:+1: TOF ! gedaan.

1 like

Ik heb deze (op staal dus) een paar maanden geleden in Interlaken (CH) in de vitrine zien liggen voor
CHF 3.400,=

1 like

Btw in? Dat is geen misse deal is als je het omrekent (2983 euro)…
@Bauhaus had 'm toch moeten meenemen dan! :smiley:

1 like

Ik heb geen reden om aan te nemen dat het excl. B.T.W. was/is. Ik heb de rekensom ook gemaakt, heel erg getwijfeld, maar toch besloten om het niet te doen om gelijke reden als Remco @Bauhaus. Een horloge wat relatief goedkoop is aangeschaft maar geen/weinig polstijd krijgt kan toch (te) duur zijn…

1 like

Uiteindelijk heeft @bauhaus hem laten liggen. Hij gaat met twee vintage Omegas naar huis. Ik heb zelf niets gekocht! Wel wat ideetjes opgedaan…:grimacing:

2 likes

Dat klopt zeker! Maar deze zou je normaal wel aan die inkoopprijs kwijt moeten kunnen geraken voorlopig :blush:

Ergens wel terecht, BB58’s zullen er nog genoeg zijn. Wat is er bij jou op de radar verschenen dankzij de trip?

1 like

Ik ga denk ik zoeken naar een mooie vintage Zenith of JLC in staal van 37 of 38mm.

3 likes

In GenĆØve nog snel langs een soort ā€œRikketik deluxe / xsā€ gegaan. Hotel Metropole had z’n zolder vrijgemaakt. Zoiets dus …:

Op vakantie met z’n gezin koopt @tompj vaak een leuk horloge. Op pad met mij was hij opeens zeer gedisciplineerd en bleef het geld op zak, ook vanochtend op dit beursje

5 likes

Ben ook van plan volgend jaar een horloge trip naar Zwitserland/Geneve te maken. Naast het Patek Pilippe Museum en de rondleiding bij Zenith nog andere tips…? Lukt het een beetje om het belangrijkste/leukste mee te pakken in een lang weekend…?

1 like

Lang weekend lukt (2 volle dagen, plus twee reisdagen). In Le Locle en Chaux-de-Fonds zitten ook mooie musea. Die vallei (bij Zenith) is zeker een volle dag waard.

2 likes

Ik zou ook altijd goed checken wat er aan beursen en veilingen wordt georganiseerd. In dit weekend waren er al twee high end horlogeveilingen waarbij de kijkdagen leuk zijn. Vanochtend hebben we, zoals @Bauhaus als schreef, ook nog een beurs bezocht.
Hoogtepunt was wel het fabrieksbezoek. Als je dat geregeld krijgt, zit je goed!

2 likes

Ok thx. Was van plan vrijdag ochtend heen en maandag middag/avond weer terug…

1 like

Zal ik doen. Fabriek Zenith bedoel je…?

Zenith is in ieder geval geweldig, maar bij sommige andere fabrieken worden ook periodiek rondleidingen georganiseerd. Let wel op dat je niet enkel in een museum komt, maar echt op de productievloer.

1 like

Op de productie vloer is het mooiste inderdaad. Daarom staat Zenith sowieso op de lijst. Bij welke merken is dit nog meer mogelijk?

Dat weet ik niet precies. Ik was gefocussed op Zenith. Maar als je wat rondneust op internet vind je zeker meer mogelijkheden.

1 like

Ok bedankt. Ik zal alvast gaan snuffelen dan en iig Zenith inplannen voor zomer 2019.

1 like

Fijn stuk informatie en vooral beleving, bedankt voor het delen!

2 likes