Een smartphone en tablet meenemen op vakantie is sneu . Afgezien van misschien 2 keer een internetcafe wil ik op vakantie niks met email te maken hebben
Een spiegelreflex op je buik hangen; dat is vragen om problemen. Ik houd hem altijd in de hand met de strap een paar keer om de pols gewonden. Dan kun je meteen fotoās nemen en kan ook niet snel even het koord doorgesneden worden
JeR Schreef:
Een spiegelreflex op je buik hangen; dat is vragen
om problemen. Ik houd hem altijd in de hand met de
strap een paar keer om de pols gewonden. Dan kun
je meteen fotoās nemen en kan ook niet snel even
het koord doorgesneden worden
En zo kan je er, mocht het nodig zijn, er een flinke ātikā mee uitdelen.
Genesis
+1:d
Ervaring van een kennis. Vakantie Spanje.
Om de omgeving wat beter te kunnen zien werd er een rit gemaakt in zoān toeristentreintje dat langs alle bezienswaardigheden rijdt. Tegen zonsondergang stopt het treintje op een stille plek ergens buiten het centrum. De arm+pols van mijn kennis, met daaraan zijn Submariner bungelde een beetje buiten de rand van het open treintje. Plotseling rukte een onbekende van die uit de bosjes kwam het horloge van zijn pols. Gevolg lelijke wonden en Rolex pleite. Het is niet uitgesloten dat de āmachinistā vaker op deze kennelijk afgesproken plek stopte. Misschien krijgt hij wel commissieā¦
Dus G-shockje
In mijn geval dan een laptop mee op vakantie, dat IS voor mij vakantie, lekker doen wat je leuk vind, o.a. compjoeteren!
hcptdg Schreef:
Ervaring van een kennis. Vakantie Spanje.
Om de omgeving wat beter te kunnen zien werd er
een rit gemaakt in zoān toeristentreintje dat
langs alle bezienswaardigheden rijdt. Tegen
zonsondergang stopt het treintje op een stille
plek ergens buiten het centrum. De arm+pols van
mijn kennis, met daaraan zijn Submariner bungelde
een beetje buiten de rand van het open treintje.
Plotseling rukte een onbekende van die uit de
bosjes kwam het horloge van zijn pols. Gevolg
lelijke wonden en Rolex pleite. Het is niet
uitgesloten dat de āmachinistā vaker op deze
kennelijk afgesproken plek stopte. Misschien
krijgt hij wel commissieā¦Dus G-shockje
Dit hoor/lees je inderdaad nog vrij vaak! Maar wat ik me afvraag, hoe kan je nou snel een horloge met metalen band van iemands pols rukken? Zoān ding zit toch strak en als het al kan is dat toch ook niet in een flits gebeurd zlijkt me?
Als je echt hard trekt, trek je gewoon de pushpins los.
Tot op heden heb ik bijna altijd een Casio Protrek mee op reis.
Deze trouwe reiskameraad
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,214594,214594#msg-214594
Maar sinds kort dingt deze ook mee voor de 'extreme omstandighedenā
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,309980
@JeR, ik denk dat een Monster nog best wel meevalt.
Ben momenteel zakelijk op reis in India. Kon het niet laten mijn (toch wat extravagante) ITA om te doen.
Als ik op reis ben, hou ik er niet van een opvallend horloge te dragen. Opvallend in die zin dat ik een duur horloge draag. Het ligt uiteraard ook geheel aan je bestemming. Als ik naar jouw bestemming zou gaan, dan zou ik beslist op de Baai ergens voor weinig een Casio (G-Shock) of een Timex op de kop tikken. Daās tientjeswerk. En mocht je dan onverhoopt toch je horloge kwijtraken, dan ben je geen bak met geld kwijt.
Trouwens ik neem toch aan dat je een reisverzekering hebt? Dan kost het je allicht wat geld als je een iets duurder horloge draagt omdat da tniet volledig gedekt wordt maar is de ramp niet extreem groot, niet dat je moet uitlokken om overvallen te worden aangezien je dan waarschijnlijk niet alleen materiele schade hebt natuurlijk.
Lowlander Schreef:
als ervaren reiziger zul je
dit wel weten maar ik zou ook de beveiliging van
het vliegveld in de gaten houdenā¦je kent het
welā¦alles in een bakjeā¦door de scanā¦jij door
metaaldetectorā¦nog ff handmatig
gefouilleerdā¦spullen pakken aan andere kant van
scanapparaatā¦en foetsieā¦horloge weg, kom er
maar eens achter welke corrupte beveiliger die in
zijn zak heeft, en haal het niet in je hoofd
stennis te schoppen want anders zit je de rest van
de vakantie in een cel:(ā¦>X
Zo ben ik mijn telefoon kwijtgeraakt, op schiphol!
Casio F-91W.
Van lelijkheid wordt die zelfs weer grappig om te
hebben!
Hoezo lelijk?
Je bedoelt Retro en voor mij was het zeker een prima vakantiehorloge!
Die van mij loopt trouwens enorm nauwkeurig.
Het voelt ook heel ontspannen als om met zoān eenvoudig maar toch functioneel horloge te reizen.
Andre