Op reis; wat voor horloge?

Voor mijn aankomende reis naar Nicaragua (of is dat slechts een smoes om een aankoop te verantwoorden… :wink: ) heb ik een Seiko monster aangeschaft. Dit leek me een ideale klok hiervoor omdat hij volgens mij wel tegen een stootje kan en je er ook nog eens mee kunt duiken. Nu ik hem binnen heb, ben ik er erg tevreden mee, maar realiseer ik me ook dat het wel een klok is die moeilijk over het hoofd te zien is, ook voor mensen bij wie je misschien niet meteen de aandacht op je horloge wilt vestigen.

Hoe zien jullie dit? Gewoon de monster mee naar Nicaragua, of toch een ander horloge die misschien wel meer kost, maar minder opvalt?

Gewoon lekker een G-Shockje!

Deze heb ik zelf 10 dagen mee naar mallorca gehad, niet te vergelijken natuurlijk maar hij heeft het overleefd:

Ik heb recentelijk het zelfde dilemma gehad op mijn reis naar Indonesië en Maleisië.
Toen wilde ik ook niet mijn Tag of Omega om, zelfs een monster durfde ik niet aan.Uiteindelijk had ik een Alpha subje mee.

Is Nicaragua zo crimineel dat je niet eens een monster kan dragen, dat lijkt me toch wel wat overdreven.
Maar als ultiem reishorloge zou ik een Casio G-Shock Riseman meenemen, met temperatuur en hoogte aanduiding, wereldtijden etc.
Lekker licht en evt. kleurig, zie ook het G-Shock topic.

Ik zou voor deze gaan. Kost een paar tientjes bij de kijkshop. Je kan er mee zwemmen en er zit een mooi wereldkaart met tijden op. Als hij wordt gestolen doet het ook niet zo een pijn in de portemonnee.

Om de prijs van het horloge is het me eigenlijk nog niet eens zo zeer te doen (een monster kost nou ook weer niet de wereld). Het gaat me meer om de ‘collateral damage’ (als we dan toch je horloge afnemen, doe dan ook maar gelijk je paspoort, creditcard, portemonee etc).

Met deze citizen ecodrive heb ik al de halve wereld afgereisd en dat gaf nooit problemen. Niet omdat het een goedkoop klokje is, maar ik denk omdat hij niet zo opvalt.

Nou ja, de vraag is natuurlijk of ze het verschil zien tussen een monster en een duiker van 2000 euro. Iemand die er wat van weet ziet het meteen, maar voor de ander zijn het gewoon dikke klokken. Tja, misschien zie ik ook spoken. Ik heb al veel gereisd, oa zuid amerika en azie, en heb er nooit echt op gelet of problemen mee gehad. Het punt is dat ik midden amerika niet ken en dus niet echt weet wat ik kan verwachten.

Aan de andere kant; ik loop ook vaak rond met een 5D mk2 camera los in de hand, dus misschien maakt het horloge zowiezo niet echt uit…

Beste JeR,

Ik zou lekker op je eerste ingeving vertrouwen.

Monster om en heerlijk genieten van je vakantie.

wel zou ik een hoesje, of iets dergelijks meenemen,zodat je m kan opbergen in situaties dat je je monster liever niet zichtbaar hebt.

Weer een mooi excuus om iets voor je hobby te kopen.
Ik denk dat je spijt krijgt als je zonder gaat…

( ik woon en werk momenteel in Afrika, mijn Panerai en Alpina gaan zo al jaren mee over de wereld, zonder problemen)

Bert

Je zegt zelf al dat je een ervaren reiziger bent, ik begrijp je vraag dan ook niet zo. Ik vind een monster helemaal niet zo geschikt al reishorloge. Voor mij is een 2de tijdsaanduiding een vereiste om de tijd van het thuisfront in een oogopslag te zien, daarnaast is een alarmpje wel handig als wekker, zoals breitlingberend al aangeeft, g-shock, heb hem zelf ook recent aangeschaft als vakantiehorloge, op zonne/lichtenergie, 200m waterdicht dus gewoon omhouden met duiken. Ik heb ook een suunto observer maar die draag ik als ik naar de bergen ga.

n e way, je zegt het zelf al, ik zou me meer zorgen maken over het feit dat je met een dikke spiegelreflex op je buik rondloopt;) en de supertoerist uithangt, als ervaren reiziger zul je dit wel weten maar ik zou ook de beveiliging van het vliegveld in de gaten houden…je kent het wel…alles in een bakje…door de scan…jij door metaaldetector…nog ff handmatig gefouilleerd…spullen pakken aan andere kant van scanapparaat…en foetsie…horloge weg, kom er maar eens achter welke corrupte beveiliger die in zijn zak heeft, en haal het niet in je hoofd stennis te schoppen want anders zit je de rest van de vakantie in een cel:(…>X

Ach mijn Monster (Oranje), heeft Nigeria, Mexico, India en Thailand gezien, geen probleem en natuurlijk valt de klok op en is Seiko wel bekend, maar echt geen overval of aanslag waard, niet zo angstig wezen is mijn eigen ervaring.

Genesis

Ik reis zelf altijd met mijn Tag GMT uit de 2000 series. 2e tijdzone en 200 m proof. Altijd juiste tijd, thuis en vakantie. En je kan er prima mee duiken.

Gewoon meenemen wat je zlf het leukst vind.

Ik heb niet het idee dat er een reeel beeld bestaat bij de ‘globetrotters’ hier. Enne met een Panerai reizen naar 3de wereld landen lijkt me niet ‘handig’ en ondanks dat een Alpina minder bekend is moet je niet denken dat ze in dat soort landen achterlijk zijn en alleen bekend zijn met bv ‘Rolex’, want ook daar hebben toegang tot de media en internet.

Want dit soort klokken is al gauw een jaarinkomen voor de mensen daar en de ‘sufk#tten’ die dit dan toch meenemen heb ik geen medelijden mee als ze berooft worden, eigen schuld dikke bult en gebrek aan respect en empathy mbt de mensen daar en de omstandigheden waar ze daar in leven.

Nogal aanmatigend om je 'rijkdom’zo te etaleren…

Genesis

ik ben vorig jaar zomer in Nicaragua geweest. Topvakantie! Geniet ervan…

Ohja, ik had geen horloge om, dat was een extra reden om daar een horloge te kopen :wink:

Tenzij je de knaloranje Monster hebt zou ik me weinig zorgen over maken.

Als je er nu in NL al bedenkingen over hebt kun je beter voor een andere reisklok kiezen. Voor mij is een G-Shock het perfecte reishorloge. Praktisch onverwoestbaar, low key en de ingebouwde wereldtijden zijn dan erg handig.

Denk eerlijk gezegd dat een oranje Monster, meer aandacht trekt dan een oude Tag op een Nato… :smiley:

Maar te veel bling is idd niet verstandig, daar heb je mi gelijk in.
Denk dat het wel belangrijk is om rekening te houden met de plek waar je op vakantie gaat en wat je gaat doen.

Ik ben ook de aanschaf van een vakantieklokje aan het overwegen, maar zelf dacht ik eerder aan een Casio van maximaal een euro of 20 :slight_smile:

Op vakantie een plastic Swatch, met het grotere model prima te doen.

Voor als het echt goedkoop moet en een G-shock nog te luxe is. Casio F-91W.
Nieuw voor 5 euro, ongelofelijk dat ze dat ervoor kunnen doen met garantie.
Van lelijkheid wordt die zelfs weer grappig om te hebben!

Ik ben nog nooit in Nicaragua geweest maar ben de laatste twee jaar vier maal naar Brazilïe op vakantie geweest (Manaus, Parentins, San Paulo en Vinhedo) en in december en januari terug naar Vinhedo.
Ik heb altijd mijn Omega SMP300 omgehad, nooit problemen gehad.
Maar als je bang bent dat je horloge gestolen wordt, neem er dan geen mee.

Naast de standaard smartphone, tablet en spiegelreflex camera met minimaal twee lenzen heb je uiteraard iets nodig dat minder opvalt.
Dus daarom adviseer ik de DW-5600E-1VER van casio.
Of misschien toch de BG-5602-9ER, ook van casio.
Met dit horloge kijkt in ieder geval niemand meer naar de rest van de uitrusting.
Succes en goede reis! :slight_smile: