Er staat op zeer korte termijn een (vlieg)reisje in de planning voor me. Ben een beetje aan het twijfelen of ik 1 of 2 horloges ga meenemen. En, indien ik er voor kies om meerdere horloges mee te nemen, hoe die te vervoeren?
Hoe doet iedereen dat op vakantie? Hele collectie mee? Alleen een stevige ‘beater’?
vroeger wel 2 horloge meegenomen op reis, ligt idd aan het soort vakantie maar hoe dan ook, er gaat nu maar 1 klok mee, om de pols. denk er aan dat je ook kopie aankoopbewijzen meeneemt want ik heb al eens moeten uitleggen waarom ik mijn Breitling los (in reisetui) in mijn handbagage had. Ze dachten ook dat ie nep was…wat een gezeik…nu dus een duiker om of een pro trek met alle tijdzones.
Ligt er net aan waar je op vakantie gaat, maar ik vind het niet prettig om een horloge onbeheerd ergens achter te laten, zeker niet wanneer deze waardevol is. Duiker of worldtimer, ligt net aan je vakantie
Het ligt inderdaad aan het soort vakantie. Als het langer dan een week is wil ik er toch eigenlijk wel twee meenemen.
Het punt dat je er eentje dan onbeheerd achter moet laten is iets wat zeker mee gaat spelen in de keuze wat ik meeneem.
ik neem er soms wel 3 mee
gewoon de bandjes eraf en een beetje nette NATO band
kun je de boel eenvoudig wisselen en desnoods je 2e en/of 3e
klokje head only in je portemonnee o.i.d. meenemen,
hoef je je ook niet te sappel te maken over diefstal
Op vakantie altijd maar 1, mijn vakantie-klokje…
De J.Springs.
Als we op visite gaan naar het buitenland, ik heb vrienden in diverse landen, dan meestal twee.
De vakantieklok en een net klokje, zeg een dresswatch… Meestal wel de Rolex
Uiteraard centje extra meenemen om er eentje te kopen.
Dat doe je dan alleen,…gaat een uurtje of vier naar de bakker en je neemt na je aankoop een lekkere koffie op een terrasje met je …ach…zucht…was het maar al zo ver.
(tu) ik ga voor de zomervakantie een G-Shock DW kopen.
Ik heb weleens gehoord dat iemand zijn dure polshorloge moest afdoen bij een Italiaanse restaurant. Dat was zijn betaalmiddel :o Dan mag die mijn G-Shock wel hebben, wil ik wel nog wat gerechten erbij:)
Let in ieder geval heel goed op als je op reis gaat.
Op een (doorlopende) reisverzekering zijn sieraden/horloges beperkt verzekerd; over het algemeen tot maximaal € 1.000,00. Je inboedelverzekering biedt geen dekking in het buitenland, en vaak ook niet buitenshuis. Daarnaast doen reisverzekeraars vaak moeilijk bij diefstal.
Je bent dan aangewezen op een afgesloten kostbaarhedenverzekering die de vaak een hoofdprijs kost.
Zie ook de Rolex die over het asfalt schuurde.
Als liefhebber/verzamelaar en beroepsmatig in de schaderegeling heb ik mijn portie drama en horrorverhalen wel gezien en gehoord. Ik kan, bij interesse, wel eens een overzicht maken hoe eea verzekeringstechnisch in elkaar zit.