Op Uhrforum “angebote” nu met handgeschreven dag/datum en forumnaam

Denk dat @Watchatic vooral bedoeld dat het om een foto gaat die niet elders al gebruikt is. Facebook stript inderdaad alle meta uit de plaatjes.

1 like

Dus je kunt naar hartelust foto’s van horloge advertenties van Facebook halen en er zelf op HF of UF advertenties mee knutselen. Want daar ging het over. :upside_down_face:

Slapen doen we 's nachts

2 likes

Die google image search tool doet veel meer dan alleen naar metadata kijken. Als je het voorbeeld van de man met blik neemt, dan zit er in die foto geen bijzondere metadata. Als je die plaat echter zoekt in Google krijg je een hele lijst met pagina’s waar die foto ook gebruikt is. Daaruit kun je concluderen dat het waarschijnlijk niet om een unieke, eigen foto gaat.

Image search resultaat voor man met blik

1 like

Als ik op jouw link klik, zie ik alleen resultaten op één en dezelfde website. Dus in hoeverre is die foto dan elders gebruikt? Lijkt me obv die hits niet per se gekopieerd / gejat. Of mis ik iets?

Het laatste (enige?) geval is volgens mij van voor jouw tijd.

Inderdaad een gebruikelijke methode die ik wel kan waarderen.

Het enige nadeel ervan is de verhoogde controle en dus last voor de admins. Kleine fee voor toegang to het verkoopgedeelte het vervolg?

Anderszijds, zoals eerder genoemd, hoor ik zelden slechte ervaringen van verkoop tussen leden.

Ik zie resultaat van hier, pistonheads, scuderia.net en reddit. Klik maar op volgende op de Google site.

Ik denk dat wij een goed systeem hebben, en een uiterst betrouwbare ‘inner community’. Hier worden toch geen frauduleuze aanbiedingen gemaakt door ‘verse’ leden zonder track record? Waarom dan de last introduceren dat elk gevestigd lid zo’n extra foto moet gaan maken? Om maar niet te spreken over de extra controle last voor de mods.

Geen problemen oplossen die zich niet stellen.

4 likes

Mocht hier elke maand een lid frauduleus een horloge of stapel bankbiljetten afhandig gemaakt worden, dan kunnen we extra maatregelen bespreken.

3 likes

Zoals via deze link gedaan op het Uhrforum heeft helemaal geen zin. Verschillende achtergronden en het briefje staat solo op de foto… Zou je juist gaan denken dat het niet klopt.

1 like

Hahaha… inderdaad. In heel veel verschillende, eh, soorten topics, inderdaad. Zo vaak kom ik geen mede-fan van TributeMe tegen. Leuk! :+1:

Niet per se. Serieus, hoe vaak gaan dealtjes hier fout op het forum? Ik ervaar het nu niet direct alsof we een betrouwbaarheidsprobleem hebben hier.

2 likes

Ik denk ook dat het meer een maatregel kan zijn om te voorkomen dat ‘onze’ foto’s elders gebruikt kunnen worden. Het maakt het toch weer een beetje lastiger. En de gemiddelde horlogeoplichter acht ik niet capabel genoeg om namen op briefjes te faken.

Photoshop is je vriend. :slight_smile:

Zoals velen hebben aangegeven. Dit wordt al jaren in de streetwear resell wereld toegepast. Daar worden mensen nog vaker mensen om de tuin geleid, dus heeft dit middel zeker niet zijn effectiviteit bewezen.

Maar niet de vriend van de gemiddelde oplichter. Alhoewel, die hebben ook weer hun ‘mannetjes’ waarschijnlijk.

1 like

Geen waterdicht systeem…

1 like

Dit wordt ook heel lang gedaan op een Spaans horlogeforum. Is inderdaad niet waterdicht maar geeft waarschijnlijk (op papier) wat meer vertrouwen.

1 like

Dit voelt een beetje als niet niet waterdichte oplossing voor een niet bestaand probleem :slightly_smiling_face:

prima te vinden hoor op horloge en uhr forum

1 like

Jongens! Als ik dit had geweten, had ik de oorspronkelijke foto niet hier geplaatst! Nu zouden kijkers / zoekers / bieders / kopers op Uhrforum kunnen denken dat ze met een oplichter te maken hebben.
Anderzijds leert het ons hier dat het bijplaatsen van zo’n briefje nauwelijks van nut is.

2 likes