Op Uhrforum “angebote” nu met handgeschreven dag/datum en forumnaam

Sinds de gewijzigde opmaak van Uhrforum.de verschijnen de meeste advertenties in “angebote” met een foto van het aangeboden horloge met daarbij een briefje met de dag/datum notering en de forumnaam van de aanbieder. Handgeschreven.
Vermoedelijk om het bewijs te leveren dat het gaat om een werkelijk horloge,een betrouwbare aanbieder én recente foto’s.
Iets voor HF?

11 likes

Het is voor sommige hier al heel wat om een normale foto te maken. Denk dat de gemiddelde leeftijd daar misschien wat lager ligt dan hier.

17 likes

Ik denk dat je pas maatregelen moet nemen als er problemen zijn. Zijn er problemen?

Dit lijkt me wel iets voor Marktplaats.

6 likes

Was ook al jaren normaal op een Sneakerforum waar ik mod was. Waterdicht is het nooit, maar wel een van de simpelste manieren om fraude enigzins tegen te gaan

2 likes

Euh … Dan hoor ik blijkbaar niet (meer) bij jongere generatie. Hoe kan je zo’n image search doen?

1 like

Op de Britse fora doen ze dat ook mooi. “I call Custard!”

http://thumbsnap.com/s/XSpi4MIH.jpg
Leesvoer; https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=933047

1 like

@Thijsie

Ga naar https://images.google.com/ en klik op het kleine fototoestel, dan kun je een plaatje uploaden of een URL plakken. Je ziet dan of die afbeelding ergens anders ook gebruikt wordt.

4 likes

Laten we er dan meteen een verplichte selfie bij doen! :yum:

11 likes

Werkt alleen in Chrome.

2 likes

Ik vind dat er al verplichtingen genoeg zijn in de horlogemarkt. Laten we eerst zorgen dat deze door iedereen worden nageleefd ipv nog meer regels toevoegen.
Ook dit soort foto’s vallen prima te bewerken overigens.

2 likes

Ik lees eigenlijk nooit dat er iemand opgelicht wordt via het marktgedeelte van HF.

Lijkt me dan ook (nog) niet nodig om handgeschreven briefjes toe te voegen.

3 likes

Dat was ook mijn eerste reactie maar ik bedenk me nu dat het niet zo hoeft te zijn dat iemand op HF is opgelicht maar dat foto’s van sommige advertenties hier op HF gebruikt worden voor schimmige praktijken. In dat geval is het misschien verstandig om een watermerk of iets anders herkenbaars op de foto te plaatsen. Maar die beslissing ligt dan bij de adverteerder.

2 likes

Bedoelen we dit soort handgeschreven briefjes?
haas

42 likes

Mooi handschrift hoor! :joy:

2 likes

Oftewel: ook dit is dus niet echt waterdicht…

2 likes

Inderdaad. Ben geen superster met photoshop, maar dit was in <5 minuten gepiept. Zullen vast nog wel handiger mensen zijn die het sneller en beter kunnen neppen. Met de auto-vul opties kun je tegenwoordig echt in een vloek en een zucht images aanpassen.

Het ‘grappige’ (of dus eigenlijk niet) is dat Google hem ook niet herkend als het eerdere plaatje in deze draad. Kortom je kan makkelijk een nieuwe unieke advertentie neppen.

2 likes

Ze hebben de regels in elk geval aangepast en dit als verplichting opgenomen onder punt 2.4.2

Tevens staan ze niet meer toe om extern te linken en moeten de foto’s op het forum ge-upload zijn.

Oh en de 3% regel hebben ze ook aangepast. Geen prijswijziging meer noodzakelijk. Slechts pushen elke 28 dagen.

1 like

Duitsers maakten vroeger ook al foto’s met naambordjes erbij. Wat dat betreft niets nieuws onder de zon.

4 likes

Ik snap het niet want waterdicht is het echt niet. Nu gewoon even een tekst geschreven met de hand, foto met iphone, prijs aanpassen, tekst knippen, nieuwe tekst plakken. Kortom nul garantie dat het om een echt aanbod gaat en het voorkomt ook niet echt dat de plaatjes nog ergens anders gebruikt gaan worden. Ze zijn immers makkelijk te manipuleren en wellicht komen ze bij gemanipuleerd misbruik nog wel echter over ook. Als ik deze edit en op MP gooi heb ik een ‘echter’ en ‘betrouwbaarder’ plaatje dan een kale Certina…

certina_fake

2 likes

Dat is vrees ik zwaar onvoldoende. Probeer maar eens met een Facebook foto. Dat werkt niet.