Oplichting via eBay Kleinanzeigen met (hopelijk) een goede afloop

Wow wat een geluk, de Nederlandse poltie mag een voorbeeld nemen aan de Duitse.

1 like

Dankzij mooi speurwerk lijkt het met een sisser af te lopen!
Wellicht een aardige tip; Aangezien het geld pas na enkele dagen op de rekening van de verkoper staat zou je kunnen doorgeven dat het is overgemaakt, om vervolgens een kennis (of zelf via een tweede account) contact op te laten nemen met de vraag of het horloge nog beschikbaar is.
Een malafide verkoper zal antwoorden dat hij nog te koop is, en dan weet je voldoende.
Zo ben ik de dans eens ontsprongen, overigens ook na een leuk telefoongesprek.

3 likes

Vreemd verhaal.

Wat voor oplichter gaat nou foto’s van zijn eigen paspoort sturen als ie van plan is je op te lichten.

Foto’s van je paspoort sturen is sowieso al oliedom aangezien daar misbruik gemaakt van kan worden op allerlei manieren door kwaadwillenden.
Maar dit slaat echt alles.

4 likes

Jezus, dat ging maar net goed. Hoop verder dat het allemaal geregeld wordt. Suc6.

1 like

Spannend verhaal zeg. Goed dat je niet hebt opgegegeven en onthoud alsjeblieft dat er altijd veel meer betrouwbare dan onbetrouwbaarder mensen zijn. Heb het ook meegemaakt en je zou er inderdaad het vertrouwen in mensen mee verliezen.

Heel veel succes met de afloop en ook even een pluim voor de rust die je hebt gehouden gedurende deze periode. Scherp!

1 like

Die discussie hadden we al een keer gehad en dat is heel makkelijk te faken : Op Uhrforum “angebote” nu met handgeschreven dag/datum en forumnaam

1 like

Lang verhaal, blij dat het goed gaat komen, maar dit is wederom een “Ervaringen Met” verhaal. Ik zou voorstellen dat je 'm naar het lichtgroene gedeelte verplaatst, maar dan zonder de erop volgende reacties.

1 like

Een oplichter die zijn eigen ID gebruikt! Is hij zo dom of de aanpak van online oplicht zo belabberd…

2 likes

Wat een bizar verhaal zeg! Goed van je om het zo op te pakken. Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.

1 like

Stevig verhaal bij de ochtendkoffie!

De combinatie van jouw opzoekwerk, de Duitse efficiëntie en de onmetelijke dwaasheid van de oplichter zorgt mogelijks nog voor een unieke goeie afloop.

Ik vraag me af of dit soort oplichter dan stopt, of op een verkeerde manier “uit z’n fouten leert”.

1 like

Haha. Precies dat inderdaad :joy:

Dit is de reden dat de tweedehands prijzen die je overal ziet, mij echt verbazen. Het is al met al, best een groot risico. Dan zou het verschil met een nieuwe toch beduidend moeten zijn.

En inderdaad, de politie in Duitsland heeft dit netjes gedaan.

2 likes

Komende van de lokale koning van de karaktervullende responsen is dat best ironisch :smiley:

“Ervaringen met” wordt moeilijk denk ik, als Hans Betrüger volgende week met een gestolen paspoort begint te werken.

6 likes

Je kunt een topic maken over de Ervaring met Ebay Kleinanzeigen, en het daarin behandelen. Lijkt me de juiste weg.

Dit is en blijft geen horlogetopic. :slight_smile:

Ik zei niet dat het TLDNR was, het was een constatering van een feit. :slight_smile: Maar je hebt gelijk.

1 like

Je las lekker weg. Goed geschreven. Hopelijk krijg je je geld terug tot op de laatste cent!

1 like

Pfoe wat een verhaal, ik hoop dat je alles terug krijgt

1 like

Zouden ze in NL ook eens moeten doen. Goed dat het zo is afgelopen

2 likes

Pffff…:triumph: Succes met de afhandeling!:four_leaf_clover:

1 like

Gaat goed komen Marcel, wel een naaistreek :rage:

2 likes

Inderdaad. Thx voor het meeleven tijdens het gebeuren Mo!

2 likes