Oplichting via eBay Kleinanzeigen met (hopelijk) een goede afloop

Bedankt voor het delen.

De laatste paar jaar heb ik vele deals gedaan op afstand en nog nooit is er iets fout gegaan (op meer beschadigingen dan verwacht na).

Geeft maar weer aan dat je altijd alert moet zijn en bij zulke bedragen nooit iets moeten laten verzenden.

Verder heb je natuurlijk echt mega mazzel gehad dat de verkoper zijn echte paspoort gebruikte anders was je helemaal de klos.

1 like

Goed dat je het verhaal wilt delen!
Hoop dat je alles weer terug krijgt.

1 like

Wat een verhaal. Deze kan zo in het ā€˜ervaringen metā€™ gedeelte :smile:
Ik hoop voor je dat je alles terugvang

1 like

Buy the buyer inderdaad maar tussen het hele.grote verhaal staat 1 ding die ik totaal niet snap van je. Laten verzenden zonder track en trace, rookie mistake dude.
Dat doe ik niet eens bij een waarde van 100 euro.

1 like

Derrick is er niets bijā€¦

2 likes

Ja klopt. Erg stom. Zie op Uhrforum wel dat er heel vaak horloges via Galle worden verzonden, dus altijd zonder track and trace. Anderzijds, ik had pas een track and trace van een andere vervoerder ontvangen na betaling, dus het had uiteindelijk niets uitgemaakt. Dan was ik ook aan het lijntje gehouden

1 like

oh dat geloof ik zeker maar had dit vooraf wel gevraagd. In dit geval was er geen andere uitkomst. En de info die je gevraagd hebt had je goed gedaan. Damn dit is trickyā€¦

1 like

Wat een verhaal. Hopelijk binnenkort je geld terug en een ervaring rijker.

Btw, heb je Jur al gevraagd je nick te wijzigen naar Sherlock?

7 likes

Ze zijn in Duitsland volgens mij erg actief met internet oplichting en daar gaat het ietsjes anders dan hier. :upside_down_face:

2 likes

Geweldig zo als je het hebt proberen te voorkomen met je onderzoek, en ook hoe je daarna hebt vastgehouden om je geld terug te krijgen :+1: :+1: :+1:

1 like

Heftig verhaalā€¦ wel probs dat je het geprobeerd hebt. Ik gooi jouw ervaring op mijn stapel om ā€˜nooit dit soort dingen op het internet te kopenā€˜ ā€¦ het gaat vast ook wel eens goed, maar al dat negatieve eromheen weegt voor mij zwaarder!

1 like

Klote dat het zoveel gebeurt. Goed vasthoudend gebleven. Dank je voor het verhaal.

1 like

Heftig verhaal man, gelukkig al een deel terug en hoop dat de rest inderdaad binnen 3 weken volgt. Sterk staaltje uitzoekwerk en inderdaad geweldig geholpen door de Duitse politie.

Heb zelf ooit een keer zoiets meegemaakt voor (maar) 100 euro via Marktplaats. Hierbij was ook alles bekend en geverifieerd van de oplichter maar deed de politie in Nederland er niks aan. Deze kunnen nog wat van de Duitse collegaā€™s leren!

1 like

Hou ons op de hoogte :innocent: spannend :smile:

1 like

We hebben natuurlijk al via app contact gehad Marcel, maar hierbij nogmaals: als de Duitse politie zich zo proactief opstelt heb ik een goed gevoel over het verdere verloop. Positief blijven is het enige wat je nu kunt doen.

4 likes

De politie in duitsland spelen erg kort op de bal kan ik je wel meegeven :smile:. Niet zo nalatend als bij ons in Belgiƫ :roll_eyes:

1 like

Hi Marcel, nu weten we het en wat een heftig verhaal. Ben echt blij voor jou dat het goed gaat komen, als die duitsers er achter zitten dan gaat die vent dat ook regelen anders krijgt die ruzie met zā€™n eigen landgenoten.
Ben ook blij dat je bij ons blijft en nog plezier zal hebben aan de hobby, ben ook 1 keer opgelicht, maar is goed gekomen gelukkig en zal bij jou ook gebeuren, nog wat weken wachten en dan moet alles binnen zijn, :pray:.
Even wat anders , misschien die 390 vergeten en toch voor de 425 gaan, weet dat je deze ook geweldig vindt en doe net als ik, alles boven de 400 ā‚¬ is het bij mij F2F anders hoef ik het niet en als ik niet ga rijden daarvoor zal het ook niet zo belangrijk zijn :wink:
Hou je taai Marcel :sunglasses:

3 likes

Mijn complimenten voor de manier waarop je het hebt aangepakt. Ik vind je een echte volhouder!

En ook heel leesbaar beschreven. Het leest als een spannend verhaal.

Ik hoop dat je de rest ook terug krijgt en een mooie 390 kunt kopen.

4 likes

Wat een verhaal, valt mij wel weer op dat het consumentenrecht aldaar een stuk beter in elkaar steekt.
Geweldig toch dat men onmiddellijk aktie onderneemt? :sunglasses:
U spreekt vloeiend Duits?

1 like

Wat een verhaalā€¦ Probs voor het onderzoek werk!
Zorgt er wel voor dat ik nog beter ga opletten! Dank voor het delen en duim voor u dat al het geld terug vindt en dan de perfecte Pam390 te koop komt! Sterkte.

1 like