Op vakantie :) ! ?

Nemen jullie handopwinders (meer dan 1 dus…) mee op vakantie?

Die liggen alleen in de vitrine krijgen bijna geen polstijd
want of te klein, te lelijk, of skeleton
en op vakantie is dat al helemaal niks.
op vakantie is het Quartz of kinetic.

Grtz. Gerard.

b.t.w. heeft een handwinder wel jouw voorkeur t.o.v.
quartz of automaat dan ?

Ha Gerard,

Ik vroeg het mij af, of ze gewoon moesten blijven lopen of dat een week niets doen geen kwaad kan :slight_smile:

En ja ik ben een liefhebber van het echte mechanische :slight_smile:

groets

Als het een echt horloge is, zal dat heus geen kwaad kunnen
ik denk dat je zelfs bij een kermisklokje dat ding
nog gerust een jaar kunt laten stilliggen.

maar goed ik kijk zowiezo weinig naar m’n handwinders.

Als het gaat om het wel of niet continue lopen van alle horloges,
Ik draai al mijn horloges 1x per maand volledig op, zowel handopwinder als automaat, daarna blijven de meeste in de koffers.
Tot nog toe gaat dit prima.
Een weekje vakantie kan geen kwaad.

Ik heb alleen maar quartz.
Vind mechanische horloges heel mooi, vooral de techniek erachter maar irritant om ze steeds weer goed op tijd / datum te zetten etc.
Een watchwinder is dan wellicht een uitkomst…wie weet in de toekomst.

nop. op de solars na die op t vensterbank blijven liggen, gaat de rest in de kluis. de afgelopen jaren is er altijd n casio mee op vakantie geweest.

yep, eens, voor mij ook een casio g-shock of pro-trek afhankelijk van de reisbestemming, de rest gaat achter slot en grendel. Ik kan er maar niet aan wennen een dure klok mee te nemen, al helemaal niet omdat je tegenwoordig ook je horloge af moet doen als je door douane/scanpoortje op een vliegveld gaat. Zal niet de eerste keer zijn dat het “bakkie” aan de andere kant van de scanner er uit komt zonder je klok! En ga dan maar eens in discussie met een douanebeambte in een ver land…
Daarbij heeft zo’n casio meteen alle voordelen, 2de tijd, alarm, licht en goed waterdicht, enz. maar vooral zorgt ie er voor dat er geen plotselinge levensbedreigende situaties ontstaan met mijn bloeddruk dan wel hartritme als ik eens ergens tegenaan stoot:-)

Op vakantie is het bij mij eigenlijk altijd de suunto core. En ik ben niet de enige geloof ik, want ik heb er nog nooit zoveel gezien als bij de laatste reis vorige maand.

Heb alleen maar automaten en quartzen. Geen handwinders, dus da’s makkelijk. Ben nog niet de voor mij juiste handwinder tegengekomen. Misschien ooit nog 'ns. Mijn vakantiehorloge is mijn Kinetic diver, BFK. No worries, mate.:slight_smile:

Explore MrFitGuru

Geen handopwinders hier.

Mee op vakantie, een automaat en een quartz.

Elf.

De voorgaande 18 jaren deze Promaster Automaat, geweldige klok oja daar ook mee gedoken (perslucht). Nooit problemen gehad. Foto van Internet ooit.

Pabo5
https://flic.kr/p/pbCbg6]

Citizen Promaster 8203 NY0045- bicoluer 05E by [url=https://www.flickr.com/people/55001154@N03/[/url], on Flickr

De laatste 2 jaar deze mooie GX 56 van Casio Solarpower. mijn eigen foto.
Pabo5
https://flic.kr/p/p9S1V1]
Casio GX 56 IMG_1353 (1) by [url=https://www.flickr.com/people/55001154@N03/[/url], on Flickr

Het enige moment van het jaar dat er eigenlijk niet aan de tijd zouden moeten denken is tijdens de vakantie. En toch gaat er altijd minstens 1 klok mee.

Mijn ideale vakantie horloges zijn:

• Citizen Orca
  • Sawtooth
  • Ecozilla

Geen handopwinders.
Had de t-touch meegenomen voor de handigheid en de functies, echter slechts twee maal enkele uren gedragen.
Verder een Certina blue ribbon 330m. diver (hier nog nooit een tweede gezien)
En mijn huidige favoriet. De Victorinox dive master 500 mecha, wat een fantastisch horloge.

thanks for the input allemaal :slight_smile:

Gewoon de automaten mee op vakantie hier :slight_smile:

Kijk zo hoort dat! (Mooie klokken btw).
Ook als High End merk moet het gewoon gedragen (kunnen) worden.
Dat er mensen zijn die een High End diver hebben die vervolgens nooit nat mag worden. Ik heb het nooit begrepen.:wink:

Pebo5 Schreef:

Kijk zo hoort dat! (Mooie klokken btw).
Ook als High End merk moet het gewoon gedragen
(kunnen) worden.
Dat er mensen zijn die een High End diver hebben
die vervolgens nooit nat mag worden. Ik heb het
nooit begrepen.:wink:

+1 :slight_smile:

Alhoewel ik me kan voorstellen dat je met je Rolex toch iets bedeesder bent als met een Seiko om je pols.

(tu)