Op veler verzoek...Orion CK3 van CvdK

De foto hieronder is de nieuwste Orion van Christiaan van der Klaauw. Ik ben zo vrij om hem de Orion CK3 te noemen. Het horloge heeft geen aanduiding van de schijngestalte van de maan, zoals in de Orion CK1 en Orion CK2.

Een kennis van mij heeft dit model (#01) onlangs gekocht tijdens een bezoek aan Heerenveen.

Let wel…De kast wordt waarschijnlijk anders, daarom kan deze foto niet gezien worden als uiteindelijke versie. gaarne deze foto dan ook niet verder te verspreiden op het Internet of op andere horlogefora.

Op de eerste foto zat er nog een verkeerde kroon aan, die werd inderhaast nog omgewisseld door Dhr. van der Klaauw.

Qua prijsstelling is dit model zeer interessant. Het is een prachtig klassiek horloge met een tijdloze uitstraling, zoals we die gewent zijn van de modellen van Dhr. van der Klaauw.

Prijsindicatie: vanaf 2850 Euro.

gr,
Hans Mennink

Prachtig, zoals altijd :). Die eerste kroon zou ook prima kunnen, al vind ik die 2e er toch wel beter bij horen kwa stijl. Het is toch weer een klassiekhorloge geworden en verder erg basic, vind hem eerlijk gezegd nog best duur.

Maar overall is het een mooi horloge alleen wel erg duur voor een instapmodel. Voor dat geld heb je geloof ik ook een Ariadne of een Ceres en ook een Pallas geloof ik.

Heel fraai, maar ik had ook een lagere prijs verwacht, dit is dezlefde prijs als bv een Pallas, die toch aardig wat meer complicaties heeft.

Bedankt voor de info Hans.

Ruud

Wat is dan de prijs van de pallas en is deze ook in staal verkrijgbaar.

Tom, hier in dit topic staat er meer info over de Pallas:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1863

Hallo,

het gaat misschien niet helemaal over de Orion maar wel over vd Klaauw, namelijk:

weet iemand hier of er ook ‘vintage’ van vd Klaauw horloge’s te koop zijn? Of kocht vd Klaauw die allemaal zelf op, of waren dat zijn klokken en niet de horloge’s.

Alvast bedankt. :slight_smile:

Hij koopt alleen zijn klokken op. Hij maakt nog niet zo lang horloges, dus vintage zullen er niet veel zijn. Tweedehands ben ik ze nog maar een paar keer tegen gekomen. Ik weet eigenlijk niet of CvdK tweedehands horloges verkoopt.

Bedankt voor de reactie, en vintage is misschien niet het goede woord maar je begreep wat ik bedoelde, en daar gaat het om ;).

Waar kwam je die 2ehands vd Klaauw’s dan tegen Jürgen, als ik vragen mag? Zaten daar ook oudere modellen bij of redelijk nieuwe, het lijkt me namelijk een helse klus om écht een wat ouder model te vinden die te koop is op internet. Een model als de Castor bijvoorbeeld… :smiley:

Je zult het niet geloven, maar op Ebay Duitsland en gewoon op marktplaats zijn ze een keer aangeboden. Die keren dat ze zijn aangeboden ging het om modellen als Ceres en Ariadne, dus geen oude modellen. Over de afgelopen drie jaar ben ik ze denk ik 4 keer tegen gekomen. Nu check ik deze sites zeker niet iedere dag, maar wel regelmatig.

Misschien dat CvdK zelf wel wat heeft, er zijn immers mensen die hun oude inruilen als ze een nieuwe kopen. JohnSr heeft dit volgens mij gedaan.

Af en toe zie je ze ook verschijnen op sites in Amerika of Signapore, het gaat dan wel om nieuwe horloges.