Toen ik me pas aanmeldde voor dit forum dacht ik dat er vooral 50-plussers op zaten. Inmiddels zie ik ook een hoop studenten op de forum. Zelf had ik altijd interesse voor horloges maar eigenlijk niet het geld als student. Na het afstuderen had ik weer andere prioriteiten zoals reizen. Daarna wilde ik sparen voor een eigen woning, een mooie auto, een bruiloft en werd ik vader. Ergens ben ik al die tijd bewust weggebleven van de hobby omdat ik wist dat ik verleid zou worden door (voor mij) duurdere stukken. Nu zijn we zo’n 10 jaar verder en is het leven iets stabieler en maak ik (financiële) ruimte voor deze hobby. Ik ben binnen anderhalf jaar van Plakmerken naar Seiko’s en vervolgens naar Tudor en Omega gegaan. Zoals verwacht had ik al snel de honger naar duurdere stukken. Nu ik die stukken heb is de honger voorlopig gestild.
Hoe is jullie collectie opbouw gegaan? Heb je eerst jaren in de Hamilton, Seiko regionen verzameld en toen de opstap gemaakt naar Zwitserse stukken of was je eerste aankoop meteen een Rolex? Of misschien wel een heel ander verzamelpad? En op welke leeftijd ben je eraan begonnen?