Op welke leeftijd ben je begonnen met verzamelen?

Bij mij is het begonnen met een horloge van mijn opa. En nu sinds een jaartje steeds meer interesse gekregen. Nadat ik mijzelf na de eerste 5 jaar door ben gekomen met mijn eigen zaak een soort van mijlpaal cadeau :sweat_smile:gedaan. En dat heeft vooral de interesse weer aangewakkerd. Helaas word ik erg hebberig van o.a. HF dus heb er afgelopen maanden 4 vintage exemplaren gekocht waar overigens mijn vriendin echt helemaal niks van snapt. :joy::joy::joy:

3 likes

Mooi verhaal met leuke foto’s ook!

1 like

Ik was 16 toen ik interesse krijg, 18 toen ik mijn eerste echte horloge kreeg en ben volgende week woensdag 20.
Het begon met een Seiko SNZF15K1, toen het horloge van mijn opa laten restaureren (Certina ds-2), daarna veel gefifferd en inmiddels heb ik nog een Seiko Arnie, een Vostok Marsdude en een Seiko 6222-8000 toegevoegd :slight_smile:

2 likes

Die 147 is een beauty!

1 like

Al die tijd vermaakte ik mij met Sanchez, die ik nog even heb geruild voor een 5513, maar na een dag heb ik die ruil weer ongedaan gemaakt omdat ik zijn gekrijs miste en ik ook zonder horloge wel wist hoe laat het was. Tijd om de laatste restjes coke uit de snor te vegen en weer van boord te stappen in Rotterdam. Sanchez smeerde hem meteen, zodra we aanmeerden. Maar zo is het dus begonnen.

3 likes

Stond die eagle 7 op mp samen met een witte?

gelukkig hebben we de tattoos nog

Zo is het. Al had ik achteraf liever net als jij ‘SPQR’ op de schouders gehad, in plaats van dat Harley Davidson logo op de buik. Maar goed, toch gelachen.

2 likes

nee gewoon hier in blauw :smile: van @gary1988 overgenomen :relaxed:

1 like

ja jij bofte nog, bij mij staat er gringo de puta

1 like

Fixed that for you. Die tattooboy had een slokje op. Kijk nog maar eens goed.

1 like

Begonnen met een omega genve op 16e toen nog een omega geneve op staal dan een tudor prince en nu dan mijn droom een omega aqua terra :heart_eyes:

Ik zal ergens rond de 18 jaar zijn geweest toen me interessant in horloges begon.Zal het van mijn vader hebben die had ook altijd wat met horloges. Eerste horloge was een Festina en daarna volgde meerdere merken zoals Fossils en diesels. De laatste 5 jaar echt overgestapt naar de wat serieuzere horloge merken. En als klap op de vuurpijl op mijn 40ste een Oris Aquis gekocht en lid geworden van het horlogeforum. En toen ging het los🙂

1 like

ja, ik weet nog dat we achteraf een SOA test lieten doen en jij met 3 kantjes aan apenziektes thuis kwam

3 likes

Pictures or it didn’t happen :smirk:

2 likes

Juist dit :+1:

1 like

Gisteravond gezien. Keek heel fijn weg. :ok_hand:

1 like

Op mijn 37ste leek het mij ineens een leuke hobby.
Daarvoor snapte ik de kosten voor zo een klokkie niet goed.
Ineens vond ik de kosten erbij passen en toen begonnen met een Breitling Chronomat.
Nu 3jaar verder heb ik van Russen tot swiss made prijzig spul
Voor mij is een mooi horloge een beloning voor mijn harde werken, stukje trots, iets ontzettend van en voor mijzelf.
Als is dat niet geheel waar hoor, want mijn vrouw vind mij wel sexy met een luxe sieraad om de pols.
Dus doe het ook een beetje zodat mevr zich ook fijn voelt met mijn pols beloningen.

2 likes

Heeft je vader de Aquanaut nog steeds in bezit? Heel cool in ieder geval.

1 like

Ik ben begonnen toen ik 7 was… ik ben nu 15

2 likes