Op welke leeftijd ben je begonnen met verzamelen?

Tijdens mij eerste verkoopbaantje gaf mijn baas me de tip dat je een gesprek vaak op gang kunt helpen door je gesprekspartner een platform te bieden over zichzelf te praten. Als ik dit soort topics zie wordt ik er altijd aan herinnerd hoe goed dat werkt- en hoe graag mensen over zichzelf vertellen :grin:

2 likes

@Jetsi81 En hoe oud was je zelf toen je begon? (Je bent nu 39 gok ik, aan je gebruikersnaam te zien)

1 like

Eigenlijk van mijn 12j steeds een horloge gedragen. Toen was het steeds Rodania en Festina.
Tussen mijn 12j en 33j hier verschillende modellen van gehad.
Voor onze trouw begon ik een zoektocht naar iets nieuw. Hier op HF terecht gekomen en sindsdien gaat het bergaf…
Begonnen met:

een seiko solar

een vintage ‘Thiel’

Nadien kwamen er oa nog een Seiko Turtle, Obris Morgan, paar vostok’s, Tissot prs,…
Zo verder richting mijn Breitling avenger 2 gmt en Omega seamaster.

Soms wel spijt dat mijn passie niet sneller boven is gekomen, kon je nog genieten van ‘normale rolex-prijzen’, kon je nog gemakkelijker mooie vintage vinden etc. Ook zou m’n collectie ook waarschijnlijk uitgebreider zijn en nog mat meer high-end :grin:

2 likes

Yes klopt helemaal. Op mijn 13e kreeg ik mijn eerste Swatch. Daarna op mijn 16e een Seiko Kinetic. Vervolgens tussen mijn 16e en 37e wat simpele fashion horloges gehad. Twee jaar geleden begonnen met een Skx013 en vanaf daar doorgeflipperd naar een 3 piece collectie.

Begint hier al aardig op een rondje van een zelfhulpgroep te lijken.

images.jpeg-1

6 likes

Datzelfde gevoel heb ik ook weleens. Ik keek al een tijd naar de submariner maar vond destijds >5k niet te rechtvaardigen (ik dacht ook niet na over de restwaarde). Toen ik er een wilde, waren ze niet meer te krijgen.

Je kan het woord horloge vervangen voor drugs en de verhalen lopen nog steeds haha. Iets in de trend van “Wanneer nam je je eerste pilletje”

1 like

Ik kocht mijn eerste “echte” horloge op mijn 16de, wat ook gelijk mijn duurste is tot nu toe:

Op mijn 18de wilde ik een nieuw horloge kopen, omdat ik 18 geworden was en mijn examens had gehaald. Toen kwam deze erbij:

Ik ben nu 19 en heb een paar maandjes terug deze gekocht:

Momenteel staat er nog een mooie box in bestelling om al het moois in op te bergen:

Nu ben ik alweer aan het kijken voor wat nieuws.
Een Planet Ocean vind ik heel gaaf of een Cartier Tank:

Een 18k gouden Omega Constellation “C-shape” blijft ook door mijn hoofd spoken:

2 likes

ja, dank je,
en tot hiertoe heb ik diegene die ik heb weggedaan niet bijgeteld, dit zijn er maar een 4-tal, maar ik ben nu wel een beetje aan het temperen want trop is teveel, niet? :rofl:

1 like

Ik geloof het wel. Hem kennende ligt hij ergens met de stickers in de kluis… Beetje zonde imo.

juist, :wink: en zeggen dat ik de eerste seconden stik jaloers was :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

@anon59165879HF ik dacht dat jij vooral citizen horloges had aangezien ik die deze maand veel voorbij zag komen. Nu zie ik die aantallen, dat is elke week per jaar een andere… mag toch hopen dat daar een aantal automaten en Quartz tussen zit. Anders mag je wel elke dag half uurtje eerder opstaan :joy::joy::joy:

1 like

neen hoor, ik heb enkel maar drie “hoofdmerken” in mijn verzameling, namelijk: Pontiac, Citizen en Orient
daarnaast één Rodania, één binger en één quartz (zonder naam)
en ik heb er dusdanig automaten, handwinders en quartz - nieuw en vintage tussen zitten, van alles wat :+1:
dus aan afwisseling heb ik geen tekort :smiley:

1 like

Momenteel vooral wat ik mooi vind, het is lastig om te bepalen wat je grail is maar momenteel is het doel om ooit een gave Polerouter te vinden, maar ik heb nog geen idee welke referentie.

Prachtig :slightly_smiling_face:

1 like

Mooie collectie al. Foto’s doen het altijd goed!

1 like

Ik draai al een hele poos mee hier, zie me niet als verzamelaar, meer liefhebber, het begint met een Seiko monster dat moet ongeveer in 2002 geweest zijn ik was toen 22. heel veel merken kwamen en gingen weer, ik weet serieus niet meer wat ik allemaal gehad heb maar meerdere Omega horloges meerdere Seiko’s een aantal meistersingers en tussen door verschillende vintage horloges.

En nu ja heb ik meer oog voor vintage, Enicar sprong nu uit, hè merk ben ik niet zelf opgenomen maar daar kwam een vriend mee, en sindsdien richt ik mijn peilen op Enicar, heb ik een aantal Seiko’s en een Pam, het is wel een leuke hobby nog altijd, zeke in rare tijden als dit kan ik me helemaal verliezen in zoektochten naar horloges en informatie over horloges.

1 like

Ik denk dat ik een uitzondering ben. Nooit horloge gedragen. Altijd telefoon bij me dus de tijd. En toen opeens paar jaar geleden (49 denk ik). BOEM! Sindsdien niet meer te stoppen en inmiddels 100% Omega.

1 like

Ik was een maandje of drie jonger dan nu …
Kocht op ebay een grappig Russisch klokje voor weinig …

Daarna wat googelen ; “hé, je kan zo’n ding aanpassen”
“Hé, daar zijn fora over”
Laat ik me daar maar eens aanmelden, what could possibly go wrong ?

Dus…

8 likes

Midlifecrisis, op m’n 40e. Ben er nu twee jaar later overheen en zit met twee horlogedozen vol horloges die ik niet draag.

3 likes